استاندار خراسان رضوی گفت: ساخت شهرفرودگاهی، قطار سریع‌السیر و آزادراه حرم تا حرم جزو مصوبات سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی است و از ظرفیت‌های مختلف ملی برای انجام این طرح‌ها استفاده می‌شود و مطالعات احداث شهر فرودگاهی مشهد در مراحل پایانی است.

مطالعات احداث شهر فرودگاهی مشهد در مراحل پایانی است

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری صبح امروز در چهاردهمین نشست قرارگاه رسانه‌ای خراسان در جمع مدیران رسانه‌ای استان اظهار کرد: با همه اختلاف سلیقه و واقعیاتی که در جامعه وجود دارد ما در استان آماده حرکت جهادی هستیم، اختلاف در روش‌ها و جزییات در سطح استان یک ضرورت است اما همین که هم‌نظر هستیم و تحت آرمان‌های یکسان عمل می‌کنیم کافیست و این یک حرکت رو به جلو است.

وی افزود: بی وقفه، پیگیر توسعه و پیشرفت استان خراسان رضوی در زمینه‌های مختلف هستیم، مدیریت با مبتنی بر پیشگیری از التهاب در همه زمینه‌ها، اهداف برنامه‌ای در زمینه‌های اقتصاد، آب و برق، جاده و همچنین ارتقا بخشی در موضوعات مختلف سه راهبرد و محور اصلی ما است.

استاندار خراسان رضوی در تشریح اولین محور مدیریت با هدف پیشگیری بیان کرد: تمامی فرآیندهای موجود در جامعه نیاز به مدیریت دارد تا از مسیر طبیعی خود خارج نشوند و اگر این مدیریت صورت‌ نگیرد نمی‌توان وارد مراحل بعدی شد.

نظری محور بعدی حرکت در استان را رفع عقب‌ماندگی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با اهداف و برنامه‌هایی که در حوزه‌های مختلف تعریف کرده‌ایم این مشکلات رفع می‌شود.

نظری تصریح کرد: محور سوم ارتقابخشی است و نباید با توجه به یکی از این محورها از دو محور دیگر غافل شویم. از سویی در حل تمام مسائل باید دو موضوع مسئله و مزیت در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در میان مسائل استانی مسائل زیرساختی و عمرانی در اولویت قرار گرفته است، توضیح داد: ساخت شهرفرودگاهی، قطار سریع‌السیر و آزادراه حرم تا حرم جزو مصوبات سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی است و از ظرفیت‌های مختلف ملی برای انجام این طرح‌ها استفاده می‌شود و مطالعات احداث شهر فرودگاهی مشهد در مراحل پایانی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: قطار سریع‌السیر تهران مشهد از دیگر طرح‌هایی است که در حوزه زیرساخت و در سطح ملی در دست پیگیری داریم و روش تامین مالی و شرکت سازنده هم مشخص شده است.

نظری درباره طرح ساخت آزاد راه حرم تا حرم عنوان کرد: این طرح در حال پیگیری است و بیشتر مطالعات مربوط به احداث شهر فرودگاهی مشهد مانند سنجش سرعت و جهش وزش باد اکنون پایان یافته است و منتظر توافق کلی برای مکان مشخص شده هستیم. با وجود حرم مطهر امام رضا(ع) در این شهر باید از همه زمینه‌ها و امکان‌ها برای حضور بیش از پیش زائران در این شهر استفاده شود.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است بازار مدیریت شود و دچار التهاب نشود، تامین و کنترل مواد مورد نیاز نیز تا جایی که ممکن است بدست اتحادیه‌ها باشد. مدیریت بازار بسیار مهم است و جابه‌جایی قیمت یک کالا بازار را بی‌ثبات می‌کند. تلاش ما در حوزه اقتصادی مدیریت بازار است.

استاندار خراسان رضوی به نگاه بلندمدت در مسائل استانی اشاره کرد و گفت: در اهداف نیازمند حرکت و جهت هستیم حرکت بسته به اهداف کمی و جهت وابسته به راهبرد است. برآیند فعالیت‌های ما در استان باید امیدآفرینی در جامعه باشد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مهمترین دستاوردهای دولت در خراسان رضوی اشتغال خالص ۱۰۶ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ و احیای بیش از ۳۵۰ واحد راکد در دولت جدید، افزایش ۳۵۰ مگاواتی تولید برق در استان و گازرسانی به ۱۶۸ روستای خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر هزار کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های استان انجام شده است و پیش از این در هر سال حدود ۲۰۰ کیلومتر جاده‌های استان روکش آسفالت می‌شد که این افزایش ۵ برابر نشانه حرکت تحولی است.

نظری به تامین زمین برای ۱۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در هفته دولت واحدهایی که به مرحله بهره‌برداری رسیده در مراسمی افتتاح رسمی خواهد شد.

رونمایی از پوستر جشنواره ابوذر خراسان رضوی

در پایان این مراسم با رونمایی از پوستر جشنواره ابوذر خراسان رضوی توسط استاندار، هفتمین جشنواره رسانه‌ای خراسان رضوی آغاز به کار کرد و خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند از ۱۰ شهریور ماه سال جاری آثار تولیدی خود را که در بازه زمانی پنج اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا اول دی ماه سال جاری تولید می‌شود را به سایت جشنواره به آدرس https://aboozarfestival.com/ ارسال کنند.

شرکت کنندگان می‌توانند در محورهای پیشنهادی هفتمین جشنواره ابوذر خراسان رضوی شامل نهضت انقلاب اسلامی، مبنا و حرکت رضوی، جهاد تبیین راز اصالت گفت‌وگو با مردم، مطالبه‌گری از مسئولین تا حل مساله، بازنمایی سیما و نام مشهد رضوی، رسانه مسئولیت اجتماعی و کاهش گسست اجتماعی، خراسان رضوی شاهراه توسعه شرق و توسعه اقتصادی، خشکسالی از اقلیم و مدیریت منابع تا همراهی مردم، خراسان رضوی خاستگاه هنر و ادبیات حماسی و اساطیری، فرهنگ شهروندی، خانواده و مساله جمعیت، الگوی سوم زن باهویت و نقش‌آفرین و ورزش همگانی است.

علاقمندان به ارسال آثار می‌توانند در ۱۰ قالب متنوع و چهار بخش ویژه مجزا آثار تولیدی خود را از ۱۰ شهریورماه ارسال کنند.

خبرنگار: طاهره فجر داوودلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.