نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اخلاص، رابطه قلبی ما با خدا است، این رابطه قلبی باید یک مظهر در زندگی داشته باشد و آن مظهر، خدمت به مردم و بندگان خدا است.

مظهر اخلاص در مسؤولیت، خدمت به مردم است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم الهدی، آیت الله علم الهدی در دیدار با شورای اداری خراسان رضوی که به مناسبت آغاز هفته دولت در سالن شهدای دولت استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیریت استان، اظهار کرد: امروز بر حسب برخی روایات، سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) است که نمودی از مظلومیت اهل بیت هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در تشریح مظلومیت امام حسن مجتبی (ع)، ادامه داد: امام مجتبی (ع)، امامی است که در مسجد می‌رفت، خطیب بالای منبر به پدرش امیرالمؤمنین دشنام می‌داد، در کوچه و بازار دوستانش او را دوره کرده، به او اهانت می‌کردند و مذل‌المؤمنین خطاب می‌کردند.

وی افزود: خانه برای همه محل امن و آرامش است اما ایشان در خانه سرشان را کنار قاتلشان می‌گذاشتند و با قاتل خود همدم بودند، این مظلومیت امام حسن (ع)، یک تابلوی کامل عیار و نمادی از مظلومیت همه اهل بیت (ع) است.

علم‌الهدی به هفته دولت اشاره و بیان کرد: شهید رجایی که نماد هفته دولت است، وجه شباهتی از نظر نوع رفتار و وضعیتی که در مظلومیت برای او به وجود امد با امام مجتبی (ع) داشت.

زندگی شهید رجایی با خدمت و مظلومیت همراه بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: آنچه از شهید بزرگوار همه جا مطرح و زبانزد است، دوران ریاست جمهوری و در نهایت شهادت ایشان است در حالی که شهید رجایی قبل از دوران ریاست جمهوری نیز دوره وسیع‌تری را در دوره نخست وزیری گذراندند و اگر کسی خصوصیات و دقایق دوران نخست وزیری شهید رجایی را مرور کند، یک دوره کامل مظلومیت را مشاهده می‌کند.

وی گفت: وقتی می‌خواهیم فرمایش امیرالمؤمین را در برخی موقعیت‌ها تصویر کنیم که می‌فرمایند «من صبر کردم در حالی که در چشمم خار و در گلویم استخوان بود»،یکی از مصادیقش در دوران نخست وزیری شهید رجایی بود که این شهید بزرگوار با چنین شرایطی روز و شبش سپری می‌شد و برای حفظ مصلحت اسلام و انقلاب با همه این مظلومیت‌ها می‌ساخت.

علم‌الهدی اضافه کرد: شهدای ما و در کنار شهدا، این آزادگان مقاوم در دوران اسارت و جانبازانی که هر روز و شبشان یک شهادت می‌گذرد نمادهایی هستند که ماهیت و واقعیت خدمت در نظام را برای افراد مشخص می‌کنند، کسانی که می‌خواهند در نظام خدمت کنند، باید خودشان را برای چنین مراحل و سختی‌هایی آماده کنند.

مسؤولیت در نظام اسلامی، دویدن و تلاش کردن است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که مسؤولیت در نظام اسلامی، کار کردن، مسؤولیت و رتبه داشتن در یک نظام سرمایه داری یا سوسیالیستی نیست که به قدرت‌ها و ثروت‌ها برسند و تمام دوران مسؤولت و مدیریت با تجلیل‌ها و تقدیرها سپری شود، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد در مدیریت‌ها و مسؤولیت‌های این نظام خالصانه خدمت کند، نباید برای چنین موقعیتی آمده شود بلکه باید خود را برای دویدن و تلاش کردن و در مقابل آن، برخورد کردن، دشنام شنیدن و نقدهای غیرمنصفانه آماده کند، این زندگی مدیریتی در این نظام است.

وی به زندگی مظلومانه شهید رجایی اشاره و بیان کرد: زندگی شهید مظلوم پیش از پیروزی انقلاب با زندان و شکنجه سپری شد، پس از پیروزی انقلاب و روزهای اول انقلاب، به مبارزه طاقت‌فرسا با گروهک‌ها و جریان‌های ملی‌گرایی که به اساس فکر امام، وابستگی و اعتقاد نداشتند، گذشت و از آن مرحله تا شهادت نیز جز مظلومیت و محرومیت و برخورد کردن با ناگواری‌ها هیچ چیز نبود و در نهایت به شهادت رسید.

علم‌الهدی گفت: اگر این مسیر و ملاک یک خدمتگذار صادق و خالص در نظام است، هیچ‌گاه نباید خودمان را در مسئولیت‌های نظام برای احترام، امتیاز و ثروت آماده کنیم، معنا ندارد در این نظام کسی برای این‌ها مسؤولیت بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: آن طرف قضیه نیز خداوند متعال اعلام کرده است مرحله و منزلتی که به او می‌دهند، یک لحظه قابل مقایسه با همه داشتن‌های این دنیا و این زندگی نیست، این اعتقاد و باور ما هست؛ نعمت‌های خدا در بهشت آنطور است که قابل توصیف نیست.

وی با بیان این‌که برای ما که به معاد باور داریم، اهانت‌ها در فضای مجازی و از این قبیل بی اهمیت است و اگر کسی خالص باشد، بدون توجه به این مسائل عمل می‌کند، متذکر شد: شما عزیزان سرمایه اصلی اخلاص را در زحمات خودتان از دست ندهید.

علم‌الهدی تصریح کرد: مدیریتی که دارید زحمت زیادی برای شما دارد و ما به ازای این زحمات، اینجا هیچ چیز نیست، تنها اخلاص به کار ما ارزش می‌دهد و دقت کنیم در انجام کارمان هیچ چیز به جز خدا در چشم ما نیاید.

مظهر اخلاص در مسؤولیت، خدمت به مردم است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که اخلاص مسئله‌ای فلبی است، گفت: رابطه قلبی ما با خدا باید یک مظهر در زندگی داشته باشد و آن مظهر، خدمت به مردم و بندگان خدا است که اگر چنین نباشد، این اخلاص حقیقی نیست؛ مردم به خدا وابسته هستند و جز خدمت به مردم، مظهری برای اخلاص من در دل و مغزم نیست.

وی، خدمت خالصانه به مردم را نشانه وابستگی به خدا دانست و اضافه کرد: اگر در انجام مسؤولیت، مردم را درجه دوم و قشر زیر دست خود ببینیم، این فرهنگ از بالا با مردم برخورد کردن، از موضع بالا حرف زدن و موضع قدرت نسبت به مردم داشتن، فرهنگ یزیدی و بنی عباس است نه فرهنگ اهل بیتی.

علم‌الهدی اضافه کرد: مدیریت در نظام سرمایه داری مدیریت از بالا به پایین است، مدیریت سلاطین بنی‌عباس و بنی امیه این طور بوده اما اهل بیت (ع) با زیر مجموعه خود برادرانه و عاطفی برخورد می‌کردند، آن برده و آن بنده، برادر حضرات به شمار می‌آمد، برادرانه برخورد می‌کردند نه از موضع قدرت و بالا به پایین.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم راهبرد شما در همه خدمات و فعالیت‌ها، همین اخلاص در راه خدا و وابستگی در اجرای فعالیت‌ها بر حسب فرهنگ اهل بیت و معصومین باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.