۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
کد خبر: 908676

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: انگور گزینه مناسب برای کشت جایگزین محصولات پرآب‌بر است

اولین همایش انگور در جهرم برگزار شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، اولین همایش انگور در شهرستان جهرم با حضور فرماندار ویژه جهرم، نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، معاون باغبانی رئیس جهاد کشاورزی فارس و جمعی از کشاورزان و انگورکاران در سالن اجتماعات شهرداری جهرم برگزار شد.

شعبانی، فرماندار ویژه شهرستان با بیان اینکه سطح زیر کشت انگور (یاقوتی و عسکری) ۲۰۴۰ هکتار است، گفت: سالانه ۲۵ هزار تن انگور در شهرستان تولید می شود.

وی با بیان اینکه انگور یک گیاه با نیاز آبی کم است و احداث باغ‌های انگور به عنوان کشت جایگزین در اراضی که از کیفیت خاک و آب مناسب برای مرکبات برخوردار نیستند حائز اهمیت است، افزود: کشاورزان این شهرستان با اجرای طرح تغییر و اصلاح الگوی کشت، علاوه بر مصرف بهینه آب، دو برابر بیشتر از میانگین کشوری انگور تولید کردند.

اولین همایش انگور در جهرم برگزار شد

فرماندار ویژه جهرم بیان داشت: در اجرای طرح جایگزین، هر سال هزار هکتار سطح زیرکشت انگور افزایش می یابد که این امر باعث کاهش یک سوم تا یک پنجم مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان می شود.

معرفی اقلام زودرس، ترویج و توسعه رقم کشمشی، مشکلات و چالش های موجود، گزارش صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و... از محورهای این همایش بود.

پایان پیام/ ف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.