رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضائی ورود مناسبی به جرائم انتخاباتی خواهد داشت و امید است شاهد همراهی تمام دستگاه‌ها برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور باشیم.

دستگاه قضائی جرائم انتخاباتی را پیگیری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدجعفرعبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با تبریک ایام هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: طلاق یک عمل از مباحات زشت و ناپسند بوده و زیبنده جامعه متمدن اسلامی نیست.

وی گفت: از منظر دین مبین اسلام، تشکیل خانواده به منظور ساختن جامعه متمدن، اسلامی و مستحکم در برابر آسیب‌های اجتماعی معرفی شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: طلاق عملی قبیح است و می‌تواند عامل بسیاری از بحران‌های بشری باشد؛ زیرا با وقوع طلاق اکثریت قریب به اتفاق، بنیان‌های مستحکم خانواده از هم گسیخته می‌شود و اساس و بنیان خانواده بر پایه، محبت و حسن رفتار اعضای خانواده با یکدیگر و سازش استوار است و هرچه بر آن خدشه وارد کند از بین برود، این امر با صلح و سازش و تفاهم قابل حل است.

عبداللهی با اشاره به راهکارهای علمی و قضائی در مورد کاهش طلاق افزود: با تشکیل کارگروه پیشگیری از طلاق مشتمل بر نهادهای اجرایی و قضائی مرتبط، چالش‌ها شناسایی و راهکارهای مناسب اجرا و در مراجع قضائی نیز جمیع دعاوی خانواده قبل از ثبت، به مشاوران خانواده کار آزموده و دلسوز به حفظ بنیان خانواده ارجاع و پس از طی دوره مشاوره، سپس دادخواست منظم به نظریه مشاور به مراجع قضائی صالح ارجاع شود.

وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی استان سمنان با افزایش تعداد مشاوران خانواده دارای مجوز قانونی، رویکرد را به سمت افزایش صلح و سازش سوق دهد و دستگاه قضائی در مجتمع شوراهای حل اختلاف تمام ظرفیت‌های قانونی را برای اصلاح ذات‌البین پیگیری می‌کند و باید به سمت تثبیت نظام سازش حرکت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: صیانت از مال و اموال مردم وظیفه جمیع دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضائی است.

عبداللهی با اشاره به راهکارهای عملیاتی در مورد کاهش سرقت اظهار کرد: روند کاهشی وقوع جرائم خشن نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از حفظ و استمرار برخورد قانونی با این جرائم است، این مهم با تشکیل کارگروه پیشگیری از وقوع سرقت متشکل از نهادهای اجرایی، انتظامی و قضائی به منظور احصای چالش‌ها و تقویت نقاط قوت از یک‌سو و در مرحله بعدی یک محله به عنوان نمونه برای استقرار نگهبان محله با مشارکت اهالی انتخاب و سپس در سراسر استان سمنان اجرا و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه انتخابات پرشور بر مدار قانون، مایه عزت و اقتدار نظام است، گفت: با ابلاغ قانون جرائم و تخلفات انتخاباتی، ستاد پیشگیری از وقوع جرم، وصف قانونی گرفته و برای دستگاه قضائی حفظ و افزایش شور و هیجان انتخابات بر مدار قانون مهم است، انتخابات پرشور و نشاط و با مشارکت حداکثری مایه اقتدار نظام است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: دستگاه قضائی ورود مناسبی به جرائم انتخاباتی خواهد داشت و امید است شاهد همراهی تمام دستگاه‌ها برای برگزاری  انتخاباتی سالم، امن و پرشور باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.