مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارگروه مداخله‌گران سلامت ۱۵ مرکز فاقدمجوز و مداخله‌گر پزشکی در زمینه پوست و زیبایی در مشهد را پلمب کردند.

۱۵ مرکز فاقد مجوز و مداخله‌گر سلامت در مشهد پلمب شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، کاظم غفاریان اظهار کرد: کارگروه مداخله‌گران سلامت معاونت درمان این دانشگاه، ۱۵ مرکز فاقدمجوز و مداخله‌گر پزشکی که در زمینه پوست و زیبایی در مشهد فعالیت می‌کردند را طی یک ماه گذشته مهر و موم کرد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد فاقد صلاحیت و مجوز در این مراکز، در زمینه‌های زیبایی، پوست، مو، تزریق ژل و بوتاکس و لیزر فعالیت داشتند که بنا بر گزارش‌های رسیده، بازدید نامحسوس انجام شد و این مراکز نیز به مراجع ذیصلاح اعلام شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد یک مورد فرد تبعه کشور خارجی خود را پزشک معرفی می‌کرد و خدمات ژل و بوتاکس را به صورت غیر مجاز انجام می‌داد.

غفاریان با بیان اینکه در یکی از این موارد خانمی خدمات غیرمجاز اعم از ارائه خدمات لیزر و پاکسازی در یک مزون انجام می‌داد اظهار کرد: در تمام موارد دیگر، ارائه خدمات لیزر و ژل و بوتاکس و پاکسازی تتو و خدمات سولاریوم در اماکنی هم چون آرایشگاه و زیر زمین‌ها و منازل مسکونی به صورت غیرمجاز انجام می‌شد که توسط کارشناسان نظارت پلمب شد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کارشناسان نظارت بر درمان این دانشگاه با دستور قضائی و با همکاری اداره اماکن، این مراکز را شناسایی نموده و تمامی متخلفان برای پیگیری پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون ۶۰ مرکز مداخله گر سلامت در حوزه زیبایی در مشهد مهروموم شده است.

غفاریان با بیان اینکه مداخله گران سلامت، تهدیدی برای جامعه محسوب می‌شوند افزود: مردم باید آگاهانه و هوشمندانه به این مراکز اعتماد نکنند همچنین آنها می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۹۰ و سامانه جامع نظارت برای پیگیری ثبت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.