مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از افتتاح ۱۲ پروژه آبخیزداری و بیابان‌زدایی همزمان با هفته دولت در سطح استان خبر داد.

بهره‌برداری از ۱۲ پروژه آبخیزداری و بیابان‌زدایی خراسان رضوی در هفته دولت

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محسن فنودی اظهار کرد: با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی، ۱۰ هزار هکتار پروژه‌های آبخیزداری و ۵۰۰ هکتار طرح‌های بیابان‌زدایی در این هفته افتتاح می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: تولید نهال‌های بیابانی و جنگلی طی دو سال دولت سیزدهم به ۱۷ میلیون اصله رسیده و ۷۵۰ درصد رشد داشته است. در مدت مشابه دو سال قبل از این دولت، این نهال‌ها دو میلیون اصله بودند.

وی با اشاره به اجرای عملیات آبخیزداری در ۸۵ هزار هکتار در دو سال قبل از دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در دو سال اخیر این رقم به ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.

فنودی اخذ اسناد اراضی ملی در دو سال قبل از دولت سیزدهم را ۲ میلیون هکتار اعلام کرد و افزود: این رقم در حال حاضر به ۴ میلیون هکتار رسیده و اراضی ملی سنددار شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، از تخصیص اراضی به طرح‌های اشتغال‌زا به میزان ۱۴ هزار هکتار خبر داد و تصریح کرد: این طرح‌ها در مدت مشابه قبلی چهار هزار هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه تحویل اراضی به مسکن ملی روستایی ۱۰ هزار هکتار است، که در مدت مشابه قبل از این دولت، چهار هزار هکتار بوده، خاطرنشان کرد: اعتبار ویژه‌ای که امسال برای منابع طبیعی و آبخیزداری در نظر گرفته شده ۴۰۰ میلیارد تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.