رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره ۱۰ صیاد متخلف را در رودخانه زاب این شهرستان دستگیر کردند.

۱۰ صیاد متخلف در سردشت دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، خالد بایزیدی  افزود: اکیپ یگان حفاظت محیط زیست سردشت با گشت های مستمر در اطراف رودخانه زاب با همکاری محیط یاران افتخاری و فعالان محیط زیستی موفق به دستگیری ۱۰ نفر از صیادان غیرمجاز شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲ نفر از متخلفان با استفاده از مولد برق در رودخانه زاب در محدوده منطقه حفاظت شده «میرآباد» اقدام به صید غیرقانونی ماهی کرده بودند که با حضور ماموران یگان متواری شدند ولی با اقدام به موقع ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اضافه کرد: در این عملیات از متخلفان یک دستگاه مولد برق، یک عدد باطری خودرو، ۱۰ رشته انواع تور و دام صیادی و بیش از ۲۰۰ قطعه ماهی کشف و ضبط شد.

بایزیدی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

رودخانه زاب یکی از بزرگترین رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.