رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تراکم جمعیت در کلاس‌های درس را موجب عدم کیفیت آموزش دانست و تاکید کرد تا پایان برنامه هفتم این آمار به صفر می‌رسد.

خداحافظی با کلاس‌های ۴۰ نفره تا پایان برنامه هفتم

حمید طریفی حسینی با اشاره به کلیت اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته گفت: دولت سند تحول را در ابتدای شروع کار ارائه داد و هر یک از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط تکالیفی داشتند که در کنار تحول بالادستی تحول قرار گرفت و دولت اولویت‌های خود را از آن احصاء و به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

دو محور اصلی، توسعه عدالت تربیتی و نصیب بردنِ برابر آموزشی و دیگری کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی بود و در این راستا ۲۱۱ هزار کلاس درس را ایجاد کردیم که ۳۹۵۰ مدرسه را پوشش می‌داد.

وی با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی در پساکرونا گفت: یک درصد افزایش پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل را -۴۰ هزار نفر- داشتیم و ۲۷ هزار بی سواد مطلق و ۱۹ هزار نوسواد را جذب کردیم.

حسینی یکی از چالش‌های کیفی آموزشی را تراکم بالای کلاس‌ها خواند و افزود: امسال کلاس‌های تراکم بالا را کم کردیم و ۱۱ درصد آن را کاهش دادیم و در پایان برنامه هفتم کلاس بالای ۴۰ نفر در کشور نخواهیم داشت.

وی با اشاره به توجه خاص به مدارس عشایری و ۳ درصد افزایش پوشش تحصیلی در حوزه استثنایی گفت: به دلیل کرونا حضور این بچه‌ها کمرنگ شده بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از ۲۱۰۰ فضای ورزشی خبر داد که از محل مالیات بر ارزش افزوده مردمی به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و در قالب طرح شهید سلیمانی به بهره برداری رسیده است.

حسینی اضافه کرد: از ۱۱۰۰ زمین‌ چمن مصنوعی بهره برداری شده و ۲۵۴ سالن ورزشی را نیز داشتیم که شامل زمین ساحلی نیز می‌شود.

وی در مصاحبه‌ای رادیویی افزود: سال گذشته ۲۰ مدال طلای دانش آموزشی در مسابقات و المپیادهای جهانی داشتیم که درخشان‌ترین سال نیز بوده است و در حال حاضر گروه‌های مختلف به این مسابقات اعزام می‌شوند؛ چنان چه المپیادی‌های نجوم چندی پیش سه مدال طلا آوردند.

حسینی گفت: به صورت اساسی برنامه ریزی می‌کنیم تا در این حوزه آن چه شایسته دانش آموزان است فراهم کنیم و مدارس دولتی نیز برای ما بسیار مهم بوده است و می‌خواهیم از نظر نیروی انسانی مدارس دولتی را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان نیز نقشه‌ای جامع دریافت کرد و هزار دکتر-معلم را جذب می‌کند تا به عنوان نیرو در این دانشگاه خدمت کنند و زیر ساخت فیزیکی نیز در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش استثنایی بعد از ۳ دهه مجوز جذب هزار نفر نیروی توانبخشی را اخذ و نظام مداخله به هنگام را طراحی کردیم که ذیل آن مراکزی جامع طراحی شده و بچه‌های بیش فعال و دارای اختلال دریافتی و آسیب دیدگان گفتاری بدین مراکز مراجعه می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.