۶۵ طرح تعاونی پهنه غرب کشور مربوط به استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان روز سه شنبه به صورت پایلوت در خرم آباد افتتاح شد.

۶۵ طرح تعاونی در پهنه غرب کشور افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در آیین بهره برداری از این طرح ها با حضور محمدرضا حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه اظهار داشت: همزمان با هفته تعاون و دولت، ۶۵ طرح تولیدی، خدماتی و مسکن با اشتغال یک هزار و ۲۷۳ نفر و سرمایه گذاری چهار هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال با اخذ ۸۰۸ میلیارد ریال تسهیلات در پهنه غرب کشور

سید فرهاد ناصری نیا افزود: میزان مشارکت مردمی این طرح ها چهار هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال معادل ۸۴ درصد از مجموع سرمایه‌گذاری بوده است.

وی تاکید کرد: واحد «بهنود دارا» در خرم آباد نیز به عنوان یک شرکت احیا شده که پیش از این راکد بود و در تملک بانک کشاورزی قرار داشت، با حمایت جدید در راستای مردمی کردن اقتصاد، راه اندازی و فعال شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: عمده فعالیت این واحد در زمینه فرآوری مرغ و ماهی با اشتغال مددجویان بهزیستی( سه دهک اول جامعه و از اعضای تعاونی) با سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیارد ریال و اشتغال موجود ۴۰ نفر در یک خط تولید احیا و به عنوان یک زیرمجموعه تعاونی فراگیر ملی دارای ۲ تونل انجماد، ۲ سردخانه و سه خط فرآوری است.

ناصری نیا یادآور شد: تعاونی های فراگیر ملی در راستای فقرزدایی از سه دهک پایین درآمدی جامعه با عضویت حداقل ۷۰ درصد اعضا از این گروه تشکیل می شوند و اعضای حقوقی این نوع تعاونی شامل برخی شرکت های تعاونی، سهامی و خصوصی بوده که ۱۲ شرکت با حمایت های فراگیر تعاونی ملی در لرستان مشغول فعالیت هستند.

گفتنی است واحد افتتاح شده امروز در لرستان توانایی صادرات دارد اما به دلیل فقدان کد آی آر ، صادرات خود را از طریق استان همدان انجام می دهد، در حال حاضر ماهیانه ۵۰ تن ماهی سالمون صورتی فرآوری شده در این شرکت به روسیه صادر می شود و رایزنی هایی برای صادرات به بلغارستان نیز صورت گرفته است.

این مراسم به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در پهنه های مختلف کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

سه هزار شرکت تعاونی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر در لرستان فعال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.