براساس گزارشی که درباره افزایش خطرات آلودگی هوا بر سلامت منتشر شده این موضوع می تواند طول عمر را تا بیش از ۵ سال در هر انسان در جنوب آسیا که از آلوده ترین نقاط جهان است کاهش دهد.

آلودگی هوا دلیل اصلی کاهش طول عمر در جنوب آسیاست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، موسسه سیاست انرژی دانشگاه شیکاگو در آخرین گزارش خود به کیفیت هوا پرداخته و نوشت در منطقه جنوب آسیا که شامل آلوده ترین کشورهای جهان در زمینه هواست بنگلادش، هند، نپال و پاکستان قرار گرفته بیش از نیمی از کل عمر افراد به دلیل آلودگی هوا کاهش می یابد.

صنعتی شدن پرسرعت و افزایش آلودگی هوا منجر به کاهش کیفیت هوا در جنوب آسیا شده است. در این منطقه سطح ذرات آلوده درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد از آغاز این قرن افزایش داشته و اکنون خطرات بر روی سلامت افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

براساس این مطالعه که در آن از داده های ماهواره ای برای حساب کردن تاثیر افزایش ذرات معلق و ریزگردها بر طول عمر افراد استفاده شده است، هر فرد در بنگلادش که آلوده ترین کشور جهان است به شکل میانگین ۶.۸ سال از عمرش کاهش می یابد که در مقایسه با میانگین کاهش طول عمر که در آمریکا برای هر فرد ۳.۶ ماه است، رقم قابل توجهی است.

در این گزارش آمده هند از سال ۲۰۱۳ مسئول حدود ۵۹ درصد افزایش آلودگی هوا در جهان است. در دهلی نو که بزرگترین ابرشهر آلوده جهان است میانگین طول افراد بیش از ۱۰ سال کاهش یافته است.

براساس داده های سازمان جهانی بهداشت، کاهش ذرات معلق آسیب زننده به ریه ها می تواند میانگین طول عمر افراد را تا ۲.۳ سال افزایش دهد.

باوجود این چین که برای کاهش آلودگی هوا تا ۴۲.۳ درصد از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ تلاش کرده است، بر نیاز دولت ها برای بوجود آوردن اطلاعات درباره کیفیت هوا تاکید می کند تا پلی برای کمک به نابرابری جهانی در دستبابی به ابزارها برای مقابله با آلودگی هوا ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.