فرمانده یگان های ویژه فراجا گفت: زائران پاکستانی و افغانستانی برای عبور از مرز ایران و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند؛ در غیر اینصورت از مرز بازگردانده می‌شوند.

زائران پاکستانی و افغانستانی با «مدارک لازم» به مرزها بروند

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فراجا که در حال حاضر در مرز شلمچه حضور دارد به موضوع برگرداندن برخی از زائران افغانستانی و پاکستانی از مرز شلمچه اشاره و تصریح کرد: مشکلی که در حال حاضر در شلمچه با آن مواجه هستیم این است که زائران افغانستانی و پاکستانی که فاقد مدارک لازم هستند برای خروج از مرز اصرار دارند.

 فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور تصریح کرد : اتباع پاکستانی و افغانستانی که ساکن ایران هستند باید حتماً دفترچه اقامتی به روز داشته باشند تا بتوان برای آنها اجازه خروج از کشور را داد؛همچنین سایر اتباع پاکستانی و افغانستانی که از مرز وارد ایران شده‌اند باید علاوه بر گذرنامه، مانیفست هم داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر ما با حدود ۵ تا ۶ هزار نفر از اتباع افغانستانی و پاکستانی مواجه هستیم که فاقد مدارک لازم بوده و اصرار به خروج از کشور دارند اما طبق مقررات نمی‌توانیم به آنها اجازه خروج دهیم و مجبور هستیم آنها را سوار اتوبوس کرده و بازگردانیم.

زائران پاکستانی و افغانستانی با «مدارک لازم» به مرزها بروند

سردار کرمی با بیان این مطلب که ماموران یگان ویژه در راستای تأمین امنیت و انتظام بخشی به مرزها در پایانه‌های مرزی مستقر بوده و ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر جلوتر از گیت‌ها حضور داشته و مدارک را کنترل می‌کنند تصریح کرد: مأموران ما اجازه خروج افراد فاقد مدارک را نمی‌دهند چرا که کشور عراق نیز اجازه ورود نمی‌دهد.

وی گفت: مساله دیگر این است که مرز شلمچه برای اتباع خارجی مقیم ایران در نظر گرفته شده و این افراد با دفترچه اقامتی به روز می‌توانند تردد کنند اگرچه تعداد زیادی از اتباع افغانستانی و پاکستانی که از مرز شرقی وارد کشور شده‌اند نیز برای خروج به جای اینکه به مرز چذابه بروند به مرز شلمچه آمده‌اند اما مشکل اصلی نداشتن مانیفست و گذرنامه و دفترچه اقامتی به روز است که مانع از خروج آنها می‌شود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اتباع کم نمیان ایران موندگار بشن ، نادرشاه افشار میخوایم که مانع هجوم اتباع بشه