با مشکلات و اختلافاتی که ژیمناستیک با آن روبه‌رو است احتمال حذف این رشته از بازی‌های آسیایی وجود دارد.

احتمال حذف ژیمناستیک کشورمان از بازی‌های آسیایی

به گزارش قدس آنلاین، اسفند ماه سال گذشته بود که انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار شد اما چیزی نگذشته بود که فدراسیون جهانی اعلام کرد این انتخابات را قبول ندارد و رئیس آن را به رسمیت نمی‌شناسد. همین موضوع باعث شد مشکلات جدیدی سر راه فدراسیون و ورزشکاران قرار بگیرد به طوری که ژیمناست‌ها نتوانستند در چند رویداد شرکت کنند.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که دو ژیمناست کشورمان اخیرا با آن روبه‌رو شده‌اند پایان لایسنس(اعتبار) است که اجازه رقابت به آن‌ها را نمی‌دهد. بعد از عدم حضور مهدی الفتی و محمدرضاخسرونژاد در مسابقات دانشجویان جهان حالا این خطر بیخ گوش آن‌ها قرار دارد که از بازی‌های آسیایی هانگژو نیز حذف شوند. 

مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای حل این مشکل روز یکشنبه جلسه‌ای با زهرا اینچه‌درگاهی رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک برگزار کردند اما نتیجه‌ای حاصل نشد و پیشنهادهای مطرح شده در خصوص انتخاب سرپرست و حتی جابه‌جایی ورزشکاران هم مورد موافقت قرار نگرفت. 

حالا نکته‌ای که در اینجا مهم است اینکه ممکن است دو ژیمناست کشورمان با توجه به نداشتن لایسنس نتوانند در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. روز گذشته مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در این خصوص گفته بود: در خصوص ژیمناستیک هم هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم و اگر به نتیجه نرسیم ورزشکار اعزام نمی‌شود. اختلافات انتخابات دودش به چشم ورزشکار می‌رود.

به نظر می‌رسد دبیر کمیته المپیک فرصت چند روزه‌ای را برای حل مشکلات در نظر گرفته و در صورتی که ورزشکاران کشورمان نتوانند لایسنس بگیرند، رشته ژیمناستیک به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام نخواهد شد چرا که کمیته ملی المپیک نمی‌خواهد اتفاق یونیورسیاد تکرار و بودجه بیت‌المال هدر رود.

فدراسیون جهانی همچنان زهرا اینچه‌درگاهی را به عنوان رئیس قبول دارد و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟ نکته قابل تأمل اینکه مهدی الفتی از شانس‌های مدال طلا در بازی‌های آسیایی هانگژو محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.