امام جمعه شهرستان دهگلان گفت: انتخاب مرز باشماق مریوان به عنوان محل تردد زائران اربعین حسینی، فرصتی مناسب برای تغییر نگاه‌های منفی به کردستان و مردم این دیار است.

تردد زائران از مرز باشماق فرصتی برای تغییر نگاه‌ها به کردستان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرناماموستا عبدالسلام محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حضور مواکب اهل سنت در پیاده روی اربعین حسینی و تردد زائران از مرز باشماق دستاوردهای زیادی برای استان دارد که از جمله آن تغییر دیدگاه هایی است که به واسطه تبلیغات دشمن و غفلت عده‌ای روحانی نما اعم از تسنن و تشیع نسبت به این استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تقویت اتحاد و وحدت بین فرق و مذاهب مختلف از دیگر دستاوردهای این رویداد مهم است، گفت: حضور زائران بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) در مواکب اهل سنت و خدمت‌گزاری، اخلاص و دلدادگی به اهل بیت(ع) و مقام امام حسین(ع) مردمان این دیار به زوار، خنثی کننده فتنه‌های دشمنان و معاندانی است که در پی ایجاد تفرقه مذهبی هستند.

امام جمعه شهرستان دهگلان ادامه داد: در این ۲ سال که مرز باشماق به عنوان دروازه خروج زائران اربعین از مرز باشماق انتخاب شده، علاوه بر برکات معنوی دستاوردهای زیادی از جمله توسعه زیرساخت‌ها برای استان کردستان و شهر مریوان داشته است.

وی با بیان اینکه شخصیت امام حسین(ع) یک شخصیت جهانی و فراگیر است، افزود: این شخصیت بزرگوار از استوانه های اهل بیت پیامبر(ص) است که جایگاه ویژه‌ای در میان فرق و مذاهب اهل سنت دارد و احادیث بسیاری مبنی بر فضلیت امام حسین(ع) از منابع روایی اهل سنت بیان شده است.

امسال برای دومین سال است که زائران اربعین از مرز باشماق مریوان واقع در استان کردستان برای عزیمت به کربلای معلی استفاده می کنند.

مرز باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.