رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این‌که مهمترین رویکرد این سازمان نفوذ دانش و افزایش بهره‌وری است، گفت: دهکده فناوری و نوآوری با مشارکت ۱۸ شرکت دانش‌بنیان حوزه کشاورزی در استان یزد راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی دهکده فناوری و نوآوری حوزه کشاورزی در یزد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی حاتمی‌زاده در اولین نشست خبری خود به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: یزد از جمله استانهای برتر کشور در حوزه کشاورزی است.

وی با بیان این که استان یزد در بسیاری از محصولات تولیدی خود مازاد مصرف دارد، افزود: جهاد کشاورزی استان یزد یک درصد سطح زیر کشت کشور را دارد و ۱.۳ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان این‌که جهادکشاورزی ۱۵ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است، گفت: ۱۲ درصد تولیدات ناخالصی استان یزد نیز مربوط به حوزه جهاد کشاورزی است.

حاتمی‌زاده در ادامه تصریح کرد: به طور کلی بالغ بر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات حوزه جهاد کشاورزی در استان یزد تولید می‌شود.

وی امنیت غذایی را مهمترین و جدی ترین وظیفه جهاد کشاورزی دانست و افزود: در برنامه هفتم توسعه کشور هم این وظیفه و رسالت تکرار شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد، گفت: ما نیاز به کشاورزی اقتصادی و تجاری با تولید کننده بزرگ داریم و یکی دیگر از وظایف جهاد کشاورزی وصل کشاورزی خرد به کشاورزی کلان و بزرگ است.

حاتمی‌زاده با بیان این‌که مهمترین رویکرد جهاد کشاورزی استان یزد نفوذ دانش و افزایش بهره‌وری است، تصریح کرد: دهکده فناوری و نوآوری با مشارکت ۱۸ شرکت دانش بنیان حوزه کشاورزی در استان یزد راه‌اندازی شده و تا ۱۰۰ شرکت دانش بنیان نیز ظرفیت پذیریش دارد.

وی در مورد نهاده های دامی نیز با اشاره به اهمیت مصرف روزانه ۴۵۰۰ تن نهاده دامی در استان یزد، خاطرنشان کرد: از این میزان نهاده مصرفی ۱۵۰۰ تن نهاده دانه‌ای است و برای تولید نهاده‌های مختلف در استان یزد به دو برابر سطح زیرکشت زارعت و باغی و دو برابر آب مصرفی فعلی نیاز داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد، پرورش شتر و توسعه زنجیره ارزش شتر از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار این سازمان در استان یزد است، گفت: بنا داریم طی چهار سال ۱۵ هزار نفر شتر در استان یزد تولید کنیم.

وی تصریح کرد: ارتقاء مرتع دست کاشت از جمله اقدامات انجام شده برای پرورش ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر شتر در استان یزد است که بنا داریم این مهم در شهرستان‌های مختلف استان یزد اجرایی کنیم.

حاتمی‌زاده سند آبزی پروری از جمله مواردی است که در دنیا مورد توجه جدی قرار گرفته است، گفت: استان یزد جایگاه خوبی در بحث تولید ماهی تیلاپیا دارد و بنا داریم این محصول را که در آبهای شور امکان پرورش دارد مد نظر قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.