معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ایام اربعین حسینی، بالغ بر ۷۰۰۰ نفر خادم افتخاری در ۳۶۰ موکب مجموعه اوقاف در داخل و خارج از کشور خدمت رسانی می‌کنند.

برپایی ۳۶۰ موکب مجموعه اوقاف در ایام اربعین

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل اظهار کرد: شاهدیم در اقصی نقاط جهان جمعیت عظیمی از عاشقان امام‌حسین (ع) وارد کربلا و یا در مسیر کربلا هستند و امیدواریم با معرفتی که با زیارت ایجاد می‌شود به شهر و دیار خود بازگردند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هر سال بر شکوه پیاده‌روی اربعین افزوده می‌شود و امسال شاهد افزایش تعداد زوار هستیم و علاوه بر آن از نظر زمانی هم حضور زائر توسعه پیدا کرده و از اول صفر جمعیت قابل توجهی سفر خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به زوار نیز نسبت به سال قبل نظم و برنامه‌ریزی بهتری داشته است و حجم فعالیت‌ها قابل توجه است، افزود: در مجموعه اوقاف کشور نیز از خادمان امامزادگان، هیأت امنای بقاع متبرکه، متولیان موقوفات و مبلغان همه به صورت داوطلبانه در ۳۶۰ موکب در مرزها، داخل کشور و در عراق در حال خدمت رسانی هستند.

عادل تصریح کرد: بالغ بر ۷۰۰۰ نفر خادم افتخاری در این موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند و یکی از موکب‌هایی که در جوار حرم امام‌حسین (ع) برپا شده، موکب امام رضا (ع) است که حال و هوای حرم مطهر امام رضا (ع) را دارد و خادمان این موکب همه از شهر مشهد برنامه‌ریزی و امکانات را فراهم و خدمت رسانی می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از منظم‌ترین موکب‌هایی که دارای برنامه‌ریزی بسیار دقیق به لحاظ امکانات رفاهی و خدماتی است، موکب امام رضا (ع) است، گفت: در این موکب فضای مناسب برای آسایش و استراحت فراهم شده است، وسایل سرمایشی، سرویس‌های بهداشتی و حمام و.. از جمله امکانات رفاهی آن است و هر سال بر امکانات این موکب افزوده شده است.

وی با اشاره به ساخت و خریداری ۸ کارخانه یخ برای زائران اربعین توسط مجموعه اوقاف، گفت: جرقه این اقدام در خراسان رضوی زده شد و این ایده در موکب‌های مختلف در حال اجرا است و با این اقدام بخش مهمی از مشکل تأمین آب سرد زائران حل شد.

عادل بیان کرد: موکب امام رضا (ع) در کربلا فعالیت‌های فرهنگی مؤثری تدارک دیده که از جمله آن حضور چهره‌های شاخص قرآنی، خطبا و ذاکرین اهل بیت (ع) است که با برنامه ریزی حضور پیدا می‌کنند و خادمان موکب که عمدتاً مبلغین هستند، کارهای خدماتی و پذیرایی نیز انجام می‌دهند و یکی از امتیازات ویژه ارتباط عاطفی مؤثر مبلغین و مجموعه فرهنگی موکب با زائرین است و با خاطره خوشی اینجا را ترک می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در بین جامعه جهانی موضوع اربعین شناخته شده و از ماه‌ها قبل برای اربعین برنامه‌ریزی می‌شود و این جریان منجر به ظهور خواهد شد چون اسلام سیر آن از مبعث، غدیر و عاشورا شروع و با اربعین به ظهور منتهی خواهد شد و این حرکت عظیم جهانی نوید این را می‌دهد که ظهور تحقق پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.