وزیر آموزش و پرورش فرانسه از پایش صدها مدرسه در این کشور در خصوص منع پوشیدن لباس‌های اسلامی از جمله عبا خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش فرانسه: بیش از ۵۰۰ مدرسه را در خصوص منع پوشیدن عبا زیر نظر داریم

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، وزیر آموزش و پرورش فرانسه روز دوشنبه گفت که مقامات این کشور بیش از ۵۰۰ مدرسه را در زمینه منع پوشش  اسلامی از جمله عبا زیر نظر دارند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» محصلان فرانسوی به مدارس بازگشته‌اند. دولت  فرانسه اخیرا اعلام کرد که پوشیدن عبا را در مدارس ممنوع می‌کند . دولت فرانسه پیششتر استفاده از روسری را ممنوع کرده بود. فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که اقدامات متعددی را علیه مسلمانان به کار بسته است. 

بر اساس این گزارش، این حرکت جناح راست سیاسی را خوشحال کرد، اما جناح چپ بر این باورند این اقدام توهین به آزادی‌های مدنی است. «گابریل آتال» وزیر آموزش و پرورش فرانسه گفت: «۵۱۳ مؤسسه وجود دارد که به طور بالقوه  در آغاز سال تحصیلی شناسایی کرده‌ایم».

حدود ۴۵۰۰۰ مدرسه در فرانسه وجود دارد و ۱۲ میلیون دانش آموز روز دوشنبه به مدرسه باز گشتند. جناح چپ تندرو دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را متهم کرده است که با ممنوعیت عبا تلاش می‌کند با حزب دست راستی «مارین لوپن» رقابت کند.

قانونی که در مارس ۲۰۰۴ ارائه شد پوشیدن علائم یا لباس‌هایی را که دانش آموزان با آن به ظاهر وابستگی مذهبی نشان می‌دهند در مدارس ممنوع شد.

در حالی که تعداد مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی روندی فزاینده داشته، اسلام هراسی نیز در این کشورها طی سال های اخیر تشدید یافته است.

اسلام‌هراسی، در نتیجه تحولات متعدد در سطح روابط تاریخی بین جهان اسلام و غرب از یک سو و در سطح تحولات معاصر در جوامع اسلامی و کشورهای غربی از سوی دیگر، ایجاد شده است. این اصطلاح از اوایل قرن ۲۰ پدیدار شد اما در عمل، پیش از آن نیز وجود داشت.  

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.