رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف از انتخاب اقامتگاه بوم‌گردی شمیرون به عنوان بوم‌گردی برتر در خراسان رضوی خبر داد.  

انتخاب اقامتگاه بوم‌گردی شمیرون از خواف به عنوان برترین بوم‌گردی خراسان رضوی 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمود باعقیده اظهار کرد: در نخستین سمینار ملی آموزشی - تجربی خانه‌های بوم‌گردی ایران که در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یاور عبیری رئیس جامعه حرفه‌ای بوم‌گردی ایران، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزشیابی، زاهد شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی و جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور از درگذشتگان، بوم‌گردی‌های برتر کشور و حامیان حوزه بوم‌گردی تجلیل شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف ادامه داد: در این مراسم ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی برتر کشور معرفی شد که بوم‌گردی شمیرون از شهرستان خواف به عنوان واحد برتر در خراسان رضوی انتخاب و تجلیل شد. 

وی تصریح کرد: نوع معماری و مصالح سنتی به کار رفته در آن، پذیرایی با خوراک‌ها و دم نوش‌های محلی، حمایت از جامعه محلی و حفظ و ترویج آداب و رسوم منطقه از مهم‌ترین ویژگی‌های این اقامتگاه بوم‌گردی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.