فراخوان سوگواره «من الحبیب الی الغریب» با همراهی حلما حاجی محمدی قصه گوی برتر کشوری و عضو فعال مرکز شماره ۴ مشهد در مرکز تخصصی سینما و رسانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با حضور مسئولین رونمایی شد.

رونمایی از فراخوان سوگواره «من الحبیب الی الغریب»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت الاسلام گنابادی‌نژاد ضمن ابراز خرسندی از اتفاق شکل گرفته و تعامل فرهنگی کانون پرورش فکری و سورنا اظهار کرد: این تعامل نشان از خلاقیت، همت، نوآوری و تلاش خوب دوستان دارد؛ تلاشی که منتظر ابلاغ و دستور و بودجه ویژه نبوده و این موضوع برای من بسیار قابل توجه، ارزشمند و روحیه بخش است. معاون استاندار در ادامه افزود: توجه به رسانه و تنوع کارکردهای رسانه و مباحث تربیتی که در این پروژه دیده می‌شود بسیار عالی و ارزشمند است و قابلیت اضافه کردن محورهای دیگر به این طرح در آینده وجود دارد. پایه‌گذاری این مجموعه و عملکرد آن از آن جهت که کار جدیدی‌ست و الگو و مرجع قرار خواهد گرفت حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با تاکید بر ایجاد زمینه فعالیت برای انواع سلیقه‌ها و ذائقه‌ها گفت: به جریان تحلیل و نقد به شکل ویژه بپردازید و برای پرورش نگاه تحلیلگر در نوجوانان برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. ایشان با اشاره به کتاب تجربه ماندگار شهید آوینی ایشان را الگویی مناسب برای نوجوانان علاقمند به سینما و رسانه دانست.

توجه به رسانه و تنوع کارکردهای آن در حوزه مباحث تربیتی بسیار مهم است

حجت الاسلام عماد دخانی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز ضمن اشاره به آسیب‌های موجود در فضای جامعه و نیاز به کار فرهنگی برای پیشگیری از این آسیب‌ها گفت: توجه اصلی و پایه‌گذاری تربیتی باید در سطح کودک و نوجوان صورت گیرد تا جامعه‌ای سالم را شکل بدهیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی همچنین با تاکید به نقش والدین در این حوزه گفت: در یک مرکز روانشناسی که دورنمای آینده فرزندان بعد از طلاق برای خانواده‌ها ترسیم شد شاهد رشد آمار سازش و پیشگیری از طلاق بوده‌ایم که این امر بیانگر اهمیت کودکان و نوجوانان در فضای خانواده و نقش آنها در تحکیم بنیان خانواده می‌باشد.

سوگواره فرهنگی هنری ادبی«من الحبیب الی الغریب» همزمان با اربعین حسینی و شهادت امام رضا (علیه السلام) با موضوع پیاده‌روی به مشهدالرضا، حال و هوای زیارت و زیارت از راه دور ویژه همه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال  است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های خاطره‌گویی، قصه‌گویی، عکاسی، شعر، نامه، دلنوشته و سفرنامه به کانال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در سامانه شاد @kpf_khorasanrazavi ارسال و علاوه بر انتشار آثارشان در فضای شاد از جوایز متبرک رضوی برخوردار شوند.

امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های کانون و همکاری‌های صورت گرفته میان آموزش و پرورش و کانون گفت: با توجه به مخاطب مشترک دو مجموعه، هدایت دانش‌آموزان مستعد و علاقمند به فضای کانون پرورش فکری و مجموعه سورنا اتفاق مبارکی خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تاکید بر بستر مناسب طرح کانون مدرسه و حضور دانش‌آموزان در کتابخانه‌های کانون و همچنین تفاهم‌نامه‌های مشترک مبنی بر توانمندسازی معلمان در حوزه فعالیت‌های پرورشی، هنری و ادبی از برنامه‌ریزی ویژه در راستای گسترش این همکاری‌ها خبر داد.

وی افزود: محتوا در سینما و رسانه بسیار حائز اهمیت است و افرادی مانند شهید آوینی نمایانگر این اهمیت هستند.

کانون خراسان رضوی ذیل این فراخوان پویش «به تو از دور سلام» و ارتباط آنلاین با حرم مطهر رضوی را برای بیش از ۱۱۰۰ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور و مخاطبین سامانه شاد در ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه مورخ ۱۹ شهریورماه پیش بینی کرده است تا تمامی اعضای مراکز ثابت و سیار کشور و دانش‌آموزان از طریق سامانه شاد به صورت برخط بتوانند ارادت خود را به امام رضا (علیه السلام) داشته باشند و از راه دور در فضای مجازی زیارتی داشته باشند و میهمان قصه گویی، شعرخوانی و معرفی واقعه شهادت امام رضا علیه السلام توسط مربیان خوب کانون خراسان رضوی باشند.

مهلت ارسال آثار سوگواره «من الحبیب الی الغریب» تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ است و همزمان با هفته ملی کودک در مهرماه ۱۴۰۲ ضمن انتشار نامه‌ها و نوشته‌ها، عکسها و خاطرات شما در سامانه شاد، از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.