نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: تشکل‌های دانشجویی اجازه ندهند خلأ فرهنگی در دانشگاه به وجود بیاید. دشمن از همین خلأها استفاده می‌کند تا دل و ذهن جوان دانشجوی ما را به تسخیر خود دربیاورد. اینجاست که ضرورت پیدا می‌کند تا تشکل‌ها به میدان بیایند و حلقه وصل میان دانشجویان، اساتید و مسئولان باشند.

تشکل‌های دانشجویی، حلقه وصل دانشجویان، اساتید و مسئولان هستند/ اجازه ندهید در فضای دانشگاه خلأ فرهنگی ایجاد شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی جدید به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هیچ‌گاه جوانانی مسئول و آگاه به اندازه نسل امروز دانشجویان به دانشگاه وارد نشده است، اظهار کرد: این مایه خوشوقتی همه ماست که مشاهده کنیم جوانی میراث دار تشکل‌های دانشجویی اول انقلاب است که در همه شئون، اوضاع را رصد می‌کند و در اشراف، آگاهی و مطالبه‌گری، هیچ محدودیتی برای خود نمی‌شناسند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: از روزی که بیانیه گام دوم انقلاب به‌طور رسمی در رسانه‌ها مطرح شد، برخی این موضوع را مطرح می‌کردند که مبانی آن شاید بلندپروازانه باشد اما حقیقت این است که هرچه زمان می‌گذرد، جزئیات دقیق آن بیشتر برای دغدغه‌مندان روشن می‌شود و همه به این واقعیت پی می‌برند که رهبر معظم انقلاب تا چه حد بر جزئیات فضای دانشگاه‌ها و سطح فکر دانشجویان آگاه بوده‌اند.

ولایتمداری، محور مطالبه‌گری

وی خاطرنشان کرد: در سطح همه تعاملات و جهت‌گیری‌هایتان فقط پایبند به این باشید که سطح ولایتمداری شما در احد اعلا باقی بماند زیرا اگر به هر دلیل، شرایطی ایجاد شد که زاویه دید شما با نقطه دید رهبری زاویه پیدا کرد، اینجاست که دانشجوی آزاداندیش ما ممکن است در معرض فریب و جلوه‎گری اندیشه‌های فکری فریفته شود و کارش به جایی برسد که شاید از ابتدا با دغدغه ملت، وطن و انقلاب به تشکل رفته باشد اما زمانی به نقطه همگرایی مطلق با دشمن برسد.

علم الهدی ادامه داد: اینکه شما در حوزه مسائل مختلف با دقت نظر به رصد موضوعات مختلف می‌پردازید و در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، آزادانه از نظرات موافق و مخالف خود سخن می‌گوئید، دل ما به روشن بودن آینده تشکل‌های دانشجویی بیش از پیش امیدوار می‌شود. با این حال، این را بدانید که هیچ‌کدام از رؤسای دانشگاه‌ها در این استان، هیچ ارتباط مخصوصی با بنده ندارند و نه قانون آن‌ها را مکلف به ارائه گزارش کرده و نه خودشان برای این ارتباط پیش‌قدم شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در همه امور فقط آن‌چه اهمیت دارد، این است که تشکل‌های دانشجویی اجازه ندهند خلأ فرهنگی در دانشگاه به وجود بیاید. دشمن از همین خلأها استفاده می‌کند تا دل و ذهن جوان دانشجوی ما را به تسخیر خود دربیاورد. اینجاست که ضرورت پیدا می‌کند تا تشکل‌ها به میدان بیایند و حلقه وصل میان دانشجویان، اساتید و مسئولان باشند.

در ابتدای این دیدار، نمایندگان ۷ تشکل دانشجویی به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند. مشکل اداره سلیقه‌ای مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها، معضل کمبود فضای خوابگاهی و ضرورت حمایت از تشکیل خانواده در فضای دانشگاه و ازدواج دانشجویی از جمله محورهای اصلی مطالباتی بود که نمایندگان تشکل‌ها به تشریح و تبیین آن پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.