نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از عملکرد مسئولین در ساخت پروژه پل خلیج فارس گفت‌: مسئولان اراده‌ای برای انجام پروژه پل خلیج فارس ندارند.

مرادی: مسئولان اراده‌ای برای انجام پروژه پل خلیج فارس ندارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس احمد مرادی نماینده بندر عباس، قشم، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی، در مورد توقف پروژه پل خلیج فارس بیان کرد: این پروژه در دولت نهم کلنگ زده شد که تا حدودی پیشرفت داشت ولی متأسفانه ساخت آن ناتمام مانده ‌است.

وی گفت‌: درسال ۱۴۰۱ اعلام شد عملیات اجرایی پل بعد از یک دهه دوباره آغاز گردد که بعد از مدت کوتاهی مجدد متوقف شد که علت اصلی توقف این پروژه مشکل مالی بیان شده است. نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت‌: با وجودی که این پروژه در شورای عالی اقتصاد، مطرح و تأیید شده ولی همچنان  در ساخت این پروژه با مشکل روبرو هستیم.

مرادی گفت‌: با وجودی که احداث پل خلیج فارس، اتصال بزرگترین جزیره ایران و خاورمیانه به سرزمین اصلی است ولی مسئولان امر، اراده‌ای برای انجام و تکمیل این پروژه مهم ندارند.

مرادی تصریح کرد: مدیر کل مناطق آزاد کشور و معاون اول رئیس جمهور باید برای رفع موانع ساخت این  پروژه ورود و تدبیر کنند.

ساخت پل خلیج فارس در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و دارای چهار خط عبور خودرو، خطوط اضطراری و پیاده راه و یک خط عبور قطار است. افشار فتح الهی مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد قشم پارسال در مراسم از سرگیری آغاز ساخت این طرح گفته بود که این پل در مدت سه و نیم سال ساخته می‌شود.

وی گفته بود برای این طرح ۴۶۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده است که ۸۰ میلیون یورو در سال‌های گذشته هزینه شده و اکنون برای ساخت آن ۳۸۰ میلیون یورو اعتبار نیاز است.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.