مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری با توجه به شرایط اقلیمی حاکم، وقوع سرمازدگی‌های دیماه پارسال و کاهش دما اواخر فرودین ماه سال جاری از باغات گردوی استان حدود پنج هزار تن گردو برداشت شود.

برداشت ۵ هزار تن گردو از باغات خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، احمد نادری اظهار کرد: خراسان رضوی رتبه پنجم سطح زیر کشت گردو در کشور را پس از استان‌های آذربایجان شرقی، چهارمحال بختیاری، فارس و آذربایجان غربی داراست.

مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: این رتبه در حالی است که در تولید گردوبعداز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، تهران و اصفهان رتبه ششم را در کشور داریم.

وی سطح زیر کشت باغات گردوی استان را ۶ هزار و ۱۲۸ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۴۱۲ هکتار غیربارور و پنج هزار و ۷۱۶ هکتار این سطح دارای درختان بارور است.

نادری گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری با توجه به شرایط اقلیمی حاکم، وقوع سرمازدگی‌های دیماه پارسال و کاهش دما اواخر فرودین ماه سال جاری از باغات گردوی استان حدود پنج هزار تن گردو برداشت شود.

مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: بیشترین سطح زیر کشت و تولید محصول گردوی استان به ترتیب در شهرستان‌های جغتای با ۸۶۴ هکتار، چناران ۶۶۸ هکتار و گلبهار با ۶۰۳ هکتار است.

وی بیان کرد: از سطح زیر کشت گردو در استان ۹۰ درصد و معادل پنج هزارو ۵۰۰ هکتار ارقام محلی است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.