دادگاهی در پاکستان حکم کرد که عمران خان باید برای دو هفته دیگر در بازداشت بماند چون مقام‌ها در حال بررسی و تحقیق درباره اتهاماتی درباره افشای اسناد محرمانه دولتی پس از برکناری او در سال ۲۰۲۲ هستند.

عمران خان همچنان پشت میله‌های زندان می‌ماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این رویداد جدیدترین اقدام غیرمنتظره حقوقی علیه عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان است.

وی از زمان برکناری در پی رای عدم صلاحیت در پارلمان پاکستان به تاریخ آوریل ۲۰۲۲، علیه شهباز شریف که جای او را گرفت کارزاری ترتیب داده است.

این ابهام حقوقی نشان دهنده ناآرامی سیاسی بیشتر در پاکستان از زمان برکناری عمران خان و پیش از انتخابات پارلمانی است که قرار است هفته آخر ژانویه ۲۰۲۴ برگزار شود.

عمران خان با بیش از ۱۵۰ پرونده روبروست که شامل تروریسم و تحریک به خشونت می‌شود و درباره پرونده فساد که اوایل اوت حکمش صادر شد به سه سال حبس محکوم شد. اما اواخر ماه جاری میلادی دیوان عالی اسلام آباد حکم را تعلیق کرد که یک پیروزی حقوقی برای عمران خان محسوب می‌شود.

با این حال، نخست وزیر برکنار شده پاکستان هنوز بابت یک دادگاه دیگر باید در زندان باشد چون اسناد محرمانه دولتی را افشا کرده است.

عمران خان گفته که این اسناد اثبات می‌کند که او تهدید شده و برکناری‌اش توطئه‌ای از سوی واشنگتن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.