سرگئی لاوروف و جیحون بایراموف وزیران خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان چهارشنبه درباره تحولات قره‌باغ از جمله ارسال کمک‌های بشردوستانه به ارمنی‌های این منطقه رایزنی کردند.

وزیران خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان درباره تحولات قره‌باغ رایزنی کردند

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای نوشت: دو طرف درباره مسائل قره باغ از جمله کمک‌های بشردوستانه، تضمین حقوق و امنیت ارمنی‌های این منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه روسیه افزود که وزیران خارجه دو کشور همچنین راه‌های اجرای توافقنامه‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ در مورد «صلح میان باکو و ایروان، تعیین خطوط مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و رفع انسداد خطوط حمل و نقل» را بررسی کردند.

«بررسی برخی مسائل دوجانبه و منطقه‌ای دیگر و توافق برای افزایش ارتباطات میان ۲ کشور در حوزه‌های مختلف» از جمله دیگر مسائلی بود که در دیدار لاوروف و بایراموف مورد بحث قرار گرفت.

پس از عملیات نظامی هفته گذشته جمهوری آذربایجان که منجر به تسلط این کشور بر منطقه قره باغ شد، ارمنی‌های این منطقه در حال تخلیه آنجا و حرکت به سمت ارمنستان هستند.

بر اساس اعلام دولت ارمنستان تاکنون بیش از ۵۰ هزار ارمنی منطقه قره باغ وارد ارمنستان شده‌اند. در این میان جمهوری آذربایجان از دستگیری یکی از مقام‌های جمهوری خودخوانده منطقه قره باغ خبر داد.

این در حالی است که نمایندگان اتحادیه اروپا، جمهوری آذربایجان و ارمنستان و همچنین فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه در بروکسل دیدار و در مورد چگونگی پیشبرد روند عادی سازی روابط میان باکو و ایروان گفت‌وگو کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.