معاون سیاسی نیروی قدس سپاه گفت: دنیا در حال ورود به نظام چندقطبی بوده و بدون‌شک یکی از همین قطب‌ها، نظام جمهوری اسلامی است. 

معاون سپاه قدس: دنیا در حال ورود به نظام چندقطبی است

به گزارش قدس آنلاین،  سردار «احد کریمخانی» روز پنج‌شنبه در یادواره شهدای کارمند مراغه که در سالن عبدالقادر این شهرستان برگزار شد، افزود: کاری با صحت و سقم ادعای اروپا و آمریکا مبنی بر طرفداری ایران از روسیه در جنگ اوکراین نداریم اما همین ادعا توان جمهوری اسلامی به عنوان یکی از قطب‌های نظام آینده را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه توان و قدرت کشورمان از دفاع مقدس متاثر است، اضافه کرد: آنچه که امروز ما در چنین شرایطی با آن روبرو هستیم، هزینه ایستادگی در مقابل سلطه دشمنان است.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: در طول تاریخ برخی وقایع و اتفاق‌ها نه تنها در عصر خودشان بلکه برای سالیان آینده و متمادی پس از آن، منشا تحول و شگفتی بوده‌اند و بدون‌شک یکی از این وقایع دوران هشت ساله دفاع مقدس است.

سردار کریمخانی با تاکید بر اینکه اگر دفاع مقدس با آن عظمت و ویژگی‌های بسیار گرانبها نبود، بی‌شک ما شاهد دوران دفاع از حرم نبودیم، بیان کرد: مدل عملیاتی شهید سلیمانی دقیقا همان مدل عملیاتی دوران دفاع مقدس بود و موفقیت‌هایش باتکیه بر همین مدل، موجب اقتدار نظام شد.

وی دوران دفاع مقدس را یکی از دوره‌های طلایی انقلاب اسلامی خواند و افزود: اگر این دوران را برای نسل امروز به خوبی تبیین کنیم، از مشکلات و موانع عبور خواهیم کرد.

وی که ۱۶ سال افتخار سربازی نزد فرمانده سلیمانی را دارد، از شاخص‌های مکتب سلیمانی نیز سخن به میان آورد و ادامه داد: شهید سلیمانی همواره تاکید داشت که تا زنده است در مورد او صحبت نشود.

معاون هماهنگی نمایندگی ولایت فقیه در نیروی قدس سپاه اضافه کرد: شهید سلیمانی در صورت تعریف و تمجید از ایشان ناراحت می‌شدند و غالب دعوتنامه‌هاس سخنرانی را به جز یادواره‌های شهدا نمی‌پذیرفتند.

سردار کریمخانی، الگوبرداری از رفتار شهید سلیمانی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: از شاخص‌های بارز و کلیدی مکتب شهید سلیمانی، اخلاص در عمل است تا جایی که هیچ‌‍‌کسی حتی یکبار هم جمله‌ای با مضمون منیت از شهید سلیمانی نشنید و فقط و فقط برای رضای خداوند تلاش می‌کرد؛ با خدا معامله داشت و به همین دلیل خداوند او را عزیز کرد.

معاون سیاسی نیروی قدس سپاه تصریح کرد: شهید سلمیانی در طول هفته دفاع مقدس هر سال حداقل یک روز در مجموعه نیروی قدس راجع به هفته دفاع مقدس سخن می‌گفتند و دیدارهای عمومی ایشان با کارکنان مجموعه نیز در همین هفته بود.

سردار کریمخانی افزود: باشکوه‌ترین جلسه در مجموعه نیروی قدس، ‌جلسه‌های سخنرانی شهید سلیمانی بود و ایشان بر دل‌ها فرماندهی می‌کرد و با وجود اینکه در کار بسیار شجاع و جدی بود، همه دوستش داشتند.

وی به آخرین هفته دفاع مقدس قبل از شهادت ایشان و سخنان شهید سلیمانی در سپاه قدس اشاره و بیان کرد: عمده صحبت ایشان در مورد مسایل اعتقادی بود و محور اصلی این بود که چه کار کنیم که خداوند ما را عزیز کند؟

سردار کریمخانی: شهید سلیمانی ماه قبل از شهادت خودش روی یک برگه نوشته بود که خداوند شهادت را به دست بدترین دشمنان دین‌اش نصیب بنده کند و آن را زیر میزش گذاشته بود وی خاطره‌ای به نقل از سردار سلیمانی نقل کرد و گفت: روزی مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی در اواخر عمرشان عام سفر بودند و در یکی از استراحتگاه‌های بین‌راهی برای اقامه نماز توقف کردند که با وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی مواجه شدند؛ هر مسافری که برای وضو آمد، برگشت و آیت‌الله حائری درب سرویس را بیش از نیم ساعت بست و آنجا را شست و وضو گرفت؛ آیت‌الله حائری به راننده‌اش سپرده بود تا زنده است حق ندارند این واقعه را جایی نقل کنید.

شهدا در وهله نخست روی نفس خودشان پا گذاشتند

معاون سیاسی نیروی قدس سپاه بیان کرد: اولین کار شهدا پا گذاشتن روی نفس خودشان بود و به همین دلیل هم اخلاص در عمل و مبارزه با نفس جزو اولین درس‌های فرهنگ ایثار و مقاومت و دفاع مقدس است.

سردار کیمخانی همچنین به نقل از سردار سلیمانی توصیه‌ای را برای مبارزه با نفس بیان کرد و ادامه داد: «اگر در هر عید و مناسبتی به دنبال تحول اساسی در وجود خودتان هستید، در خلوت با خداوند عیب و ایرادهایتان را روی کاغذ بنویسید و با خداوند عهد ببندید که از این عید تا عید آینده یکی از این عیب‌ها را برطرف کنید؛ از آنجایی که گناه اثر وضعی دارید، بعد از چند ماه متوجه خواهید شد که چه تحولی در شما به وجود می‌آید».

وی ادامه داد: حاج قاسم در ساعات آخر زندگی به حرم حضرت زینب (س) رفته بودند و همزمان یکی از شاگردان استاد فرشچیان در فاصله حدود ۱۵۰ متری پارکینگ ضلع جنوبی تا حرم، در حال طراحی تمثال شهدا روی قاب‌ها بود که در نهایت قاب آخر به شهید سلیمانی اختصاص یافت.

معاون سپاه قدس: دنیا در حال ورود به نظام چندقطبی است قابِ روبروی درب اصلی حرم حضرت زینب

وی اضافه کرد: خداوند به جهت اخلاص در عمل، چنین جایگاهی به شهید سلیمانی بخشید و اگر غیر از این باشد، خصران دنیا و اخرت است زیرا همه پست و جایگاه‌ها رفتنی است.

اخلاص درسی از درس‌های دفاع مقدس است

معاون سیاسی نیروی قدس سپاه بیان کرد: هرکدام از ما وظیفه و تکلیفی بر عهده داریم و اگر اخلاص در عمل به عنوان یکی از درس‌های اصلی‌ دفاع مقدس را رعایت کنیم و کار را برای رضای خداوند انجام دهیم، بی‌شک سعادتمند خواهیم بود.

سردار کریمخانی افزود: شخصی چون شهید سلیمانی که همه چیز داشت و در اوج شجاعت و قدرت بود، به واسطه اخلاص در عمل عاقبت به خیر شد.

وی با تاکید بر اینکه در وصیتنامه همه شهدا بدون استثنا به اخلاص و ولایتمداری توصیه شده، اضافه کرد: فکر و عمل شهید سلیمانی به او ارزش بخشید وگرنه تکلیف جسم مشخص است.

وی اضافه کرد: روزی که مدال ذوالفقار را به او دادند، پذیرش نداشت زیرا سالیان سال در بیایان‌ها دنبال گلوله بود تا شهید شود و وقتی رهبری فرمودند که تشخیص بنده این است که مدال به شما داده شود، آن را پذیرفت.

وی ادامه داد: وقتی بعد از وقایع سال ۱۳۸۸ بر اساس نظرسنجی‌ها محبوبیت بالای ۸۰ درصدی داشت و از او خواستیم که برای انتخابات آماده شود، فرمودند که «اگر حضرت آقا بنویسند که من از شما راضی هستم و زیر کفنم بگذارند، برایم مطلوب‌تر از آن است که ۱۰ بار رییس‌جمهور شوم».

سردار کریمخانی ادامه داد: همه شهدا در وصیتنامه‌هایشان توصیه کرده‌اند که «نگذارید امام تنها بماند و گوش به فرمان رهبری باشید» بر همین اساس ما هم باید همین نگاه را داشته باشیم.

شهید سلیمانی فرماندهی مردمی بود

معاون سیاسی نیروی قدس سپاه این را هم بیان کرد که یک شاخص دیگر ار منش شهید سلیمانی، مردمی بودن این شهید بود و با وجود اینکه در وسط بحران‌های منطقه حضور داشت، همواره خدمت به مردم را در سر می‌پروراند.

همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: حاج‌قاسم با تاسی از درس‌های دفاع مقدس تمام راهبردهای آمریکا در منطقه را به چالش کشید و عظمت کارهایش در تاریخ ماندگار خواهد شد.

سردار کریمخانی افزود: ۴۰۰ نفر از نخبگان آمریکا از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ در مرکز آکادمی علوم آمریکا روی پروژه «قرن آینده، قرن آمریکاست» کار کرده بودند تا در قرن دو هزار میلادی قدرت دیگری جز آمریکا در جهان عرض اندام نکند.

وی ادامه داد: آنان طرح خاورمیانه بزرگ را با پنج هدف شامل «تثبیت قدرت آمریکا در منطقه»، «تضمین امنیت اسراییل»، «تسلط بر انرژی منطقه»، «مقابله با رشد اسلام‌گرایی» و «جلوگیری از افزایش قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی» را عملیاتی کردند اما نتوانستند به اهدافشان برسد.

وی اضافه کرد: نه اینکه گروهی را تایید بکنیم یا نه؛ صرفا برای نمونه در مرزهای شرقی ما و در افغانستان با خروج مفتضحانه آمریکا بعد از ۲۰ سال که در آنجا دنبال پروژه دولت – ملت‌سازی بودند، مواجه شدیم که نشانه استیصال آنان است.

وی به وضعیت آمریکا در عراق هم اشاره و بیان کرد: شهادت شهید سلیمانی بخشی از ساقط کردن حکومت شیعه در عراق بود و طراحی پیچیده داشت اما موفق نشدند.

وی با طرح این سوال که امروز چرا صحبت از نظم جدید می‌شود؟ ادامه داد: نظم کنونی رو به افول است و بر خلاف گفته‌هایشان آمریکا نمی‌تواند امینیت اسراییل را تضمین کند.

سردار کریمخانی افزود: اینکه رهبری می‌فرمایند اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، بر مبنای مولفه‌هاست تا جایی که این رژیم جعلی در طول چهار سال گذشته، پنج دولت عوض کرد و کسی حاضر نبود نتانیاهو را در اجلاس اخیر سازمان ملل به آمریکا ببرد.

وی تاکید کرد: امروز هیچ نقطه‌ای در این رژیم در امنیت قرار ندارد و همان‌هایی که با اعای جلوگیری از رشد اسلامی‌گرایی، ۲۵۰ گروه تروریستی و در راس آنها خطرناک‌ترین پدیده تاریخ بشر یعنی داعش را ایجاد کرده بودند، به اهداف خود نرسیده‌اند.

وی به برخی از فجایع داعش اشاره و بیان کرد: داعش در سال ۲۰۱۴ طی کمتر از نصف روز بیش از ۴۰ درصد از خاک عراق را تصرف کرد و اگر شهید سلیمانی یک نصف روز دیرتر وارد عراق شده بود، امروز زیارت عتبات میسر نبود.

وی با تاکید بر اینکه داعشی‌هایی که به قبور پیامبران رحم نکرده بودند به حرم امامان هم رحم نمی‌کردند، اضافه کرد: آنان کتاب قطور «فقه جهاد» با تفاسیر و محتوای جعلی پخش کرده و تصور می‌کردند که به واسطه جنایت‌هایشان مزد و اجر اخروی می‌گیرند.

سردار کریمخانی افزود: پدیده خطرناک داعش که آن را آمریکا ایجاد کرده بود، برای رقم زدن تحولات منطقه درنگ نداشت و برای همین هم ما به عراق و سوریه رفتیم؛ نکته قابل تامل اینکه وجه مشترک همه این گروه‌های تروریستی دشمنی با شیعه و جمهوری اسلامی بود.

وی با تاکید بر اینکه کسی منکر مشکلات معیشتی نیست، بیان کرد: امروز قدرت و اقتدار ما به لطف خداوند و برکت خون شهید سلیمانی به مراتب بیشتر از گذشته است و به عنوان یک قدرت منطقه‌ای عمل می‌کنیم.

سردار کریمخانی افزود: ما نباید ناامید شویم و شهید سلیمانی معتقد بودند که این نظام مقدس به واسطه سه عامل شامل «نصرت الهی»، «وجود رهبر حکیم» و «پشتیبانی مردم» از گردنه‌ها عبور می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این یادواره شهدا بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت شهدا، رزمندگان، آزادگان و جانبازان بوده و عزت و عظمت کشور را نیز مدیون همین رشات‌ها هستیم.

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری با ادای احترام نسبت به خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگانی که بوسه بر بازوانشان آرزوی آن یار سفر کرده بود، بیان کرد: سلام و درود خداوند بر رزمندگانی که با رشادت و خون خود، شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

وی با بیان اینکه اولین شهید مدافع حرم آذربایجان‌شرقی را مردم مراغه به انقلاب و جبهه مقاومت تقدیم کردند، اضافه کرد: «علی کنعانی» برگ زرینی از افتخارات این شهرستان شهیدپرور در عرصه مقاومت و پایداری کشورمان است.

وی تعداد رزمندگان و ایثارگران این شهرستان را حدود ۱۱ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: این شهرستان ۲۳ شهید کارمند دولت و شهرداری دارد و این یادواره شهدا نیز با حضور معاون سیاسی سپاه قدس برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    آمریکا میخواد که ما اینطوری فکر کنیم . وگرنه اصلا ازین خبرا نیست و بریکس راه انداخت تا امثال ما رو فریب بده