معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: استفاده از ابزارهای نوین بوسیله بانکهای اطلاعاتی، تقویت تعاملات میان دستگاهی و همزمان بهره‌گیری از اهرم‌ها و ابزارهای فشار در وصول مالیات راهگشا و موثر است.

ابزارهای نوین در وصول مالیات راهگشا است

به گزارش قدس خراسان، رضا خواجه نائینی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: دیگر کاربرد روش‌های سنتی در وصول مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی به اندازه کافی موثر نیست و به جد باید به دنبال ابزارهای نوین و برپایه بانک‌های اطلاعاتی باشد.

وی با اشاره به جایگاه اقتصادی خراسان رضوی و نقش پرقوت بخش خصوصی در اقتصاد این استان، گفت: وجود پنج هزار واحد صنعتی و ۵۰ درصد مراکز اقامتی کشور در این استان تنها بخش کوچکی از حضور پرقوت بخش خصوصی در این استان است.

به گفته وی، در کنار آن حضور ۱۸ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نهادهای مختلف نشان از کار بزرگ و ماموریت عظیم حوزه مالیاتی در استان خراسان رضوی دارد.

۴۰ درصد تامین منابع مالی کشور از محل مالیات

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور گفت: جایگاهی که برای مالیات و درآمدهای مالیاتی در بودجه کشور دیده شده است، اهمیت سازمان امور مالیاتی را بیش از پیش در نظام اقتصادی کشور نشان می دهد.

حسین فردوسی افزود: این موضوع وظیفه ما را سنگین کرده است، به طوریکه نسبت به پارسال میزان پیش بینی وصول درآمدهای مالیاتی در کشور ۶۰ درصد افزایش دارد.

وی اظهار کرد: همچنین در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بین ۳۶ تا ۴۰ درصد تامین منابع مالی کشور بر عهده نظام مالیات قرار گرفته که باید از طریق مالیات ستانی وصول شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی افزود: تکریم مودیان در اولویتهای سیاستهای سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد که در این زمینه اقدامات متعددی از جمله تغییر و اصلاح یک سری فرآیندها، تقویت ارائه خدمات غیر حضوری، قانونمند شدن معافیتهای مالیاتی و غیره در دستور کار است.

وی بیان کرد: روی دیگر برنامه های نگهداشت نیروها در بدنه سازمان امور مالیاتی است.

در پایان این مراسم از سه سال خدمات «احمدرضا مدبرنیا» تقدیر و «شاکر رضا مریدی» به عنوان مدیر کل جدید امور مالیاتی استان خراسان رضوی معرفی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.