علیرضا رحیم‌نیا، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: نتایج اولیه ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری به هیئت نظارت مرکزی ارسال شده و افراد معترض، ۴۸ ساعت وقت دارند اعتراض خود را در هیئت های نظارت شهرستان‌ها اعلام کنند.

چند تخلف جزئی در انتخابات سازمان نظام پرستاری

رئیس هیئت نظارت مرکزی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم با حداکثر بی طرفی و پرهیز از شائبه ها، انتخابات به نفع جامعه پرستاری برگزار شود البته همیشه افرادی هستند که دوست دارند نشان دهند یک سیستم، به دنبال مهندسی انتخابات است اما وزارت بهداشت در این زمینه کاملاً بی‌طرف بود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، رحیم‌نیا با اشاره به نبود مشکل در فرآیند برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری، گفت: برخی گزارش‌ها از مشکلات جزیی مانند حضور یکی از کاندیداها در یکی از شعب و تبلیغ برای رای دادن به خودش در بین افراد حاضر در صندوق رای‌گیری وجود داشت که بلافاصله درخواست کردیم که این فرد به بیرون از صندوق هدایت شود. افرادی که کارت نظام پرستاری نداشتند به هیچ عنوان موفق به رای دادن نشدند و حتی در یکی از شعبه ها، یک پرستار که همسرش هم پرستار بوده اقدام به رای دادن با کارت نظام پرستاری همسرش کرده بود که پس از اطلاع از این موضوع، رای همسر این پرستار، ابطال شد چون بر اساس قانون، پرستار باید حضورا و با ارائه کارت نظام پرستاری در انتخابات شرکت می‌کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، اعتراضات کاندیداها در فرصت ۴۸ ساعته پس از اعلام نتایج اولیه به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها ارائه و یک روز بعد، بررسی آن در هیئت نظارت مرکزی آغاز می‌شود و ۵ روز زمان خواهیم داشت که این اعتراضات را بررسی و پس از آن نتایج نهایی انتخابات را اعلام کنیم که تلاش ما این است در سریع‌ترین زمان، نتایج نهایی اعلام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.