رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: میزان ابتلا به آنفلوانزا در خوزستان چهار برابر کرونا است.

شیوع آنفلوانزا در خوزستان از کرونا پیشی گرفت

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر پژمان بختیاری نیا رئیس مرکز بهداشت خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اینکه پاییز فصل بیماری‌های تنفسی است، شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری‌ها و مراجعه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم.

وی افزود: در هفته قبل، از هر ۱۰ نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی در خوزستان، پنج نفر براساس آزمایش‌ها و نمونه گیری‌های انجام شده، به آنفلوانزا و کووید-۱۹ مبتلا بودند.

بختیاری نیا با بیان اینکه موارد شناسایی شده آنفولانزا چهار برابر کرونا است، ادامه داد: درحال حاضر با شیوع هر دو بیماری آنفلوانزا و کووید-۱۹ مواجه هستیم، ولی افراد مبتلا به آنفلوانزا به مراتب بیشتر است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه فراوانی کل مبتلایان به آنفلوانزا در دو هفته اول مهرماه دو برابر کل مبتلایان در شهریورماه بوده است، اضافه کرد: باتوجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، از عموم مردم خواهشمندیم توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کنند تا از شیوع بیش از پیش عفونت‌های حاد تنفسی پیشگیری شود.

وی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خودمراقبتی گروه‌های پرخطر از جمله؛ سالمندان بالای ۶۰ سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران قلبی-عروقی، تنفسی و دیابت تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک در اماکن شلوغ، پرهیز از ارتباط نزدیک با افراد دارای علائم بیماری، شست و شوی مکرر دست‌ها و تزریق واکسن کووید-۱۹ برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: افرادی که یکسال از آخرین نویت تزریق واکسن کرونا آن‌ها گذشته است، باید با مراجعه به مراکز بهداشت نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

پژمان بختیاری‌نیا گفت: اگر پزشک معالج تزریق واکسن آنفلوانزا را تجویز کرد، حتما نسبت به تزریق آن اقدام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.