مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: سال گذشته ۱۹ هزار مورد حیوان گزیدگی در استان ثبت شد که این تعداد در ۶ ماه نخست امسال ۱۱ هزار مورد بود.

ثبت 11 هزار حیوان گزیدگی در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، رضا فدایی، مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان  با اشاره به افزایش موارد حیوان گزیدگی در این استان اظهار داشت: سال گذشته ۱۹ هزار مورد حیوان گزیدگی در استان ثبت شد که این تعداد در ۶ ماه نخست امسال ۱۱ هزار مورد بود.

وی با بیان اینکه موارد حیوان گزیدگی ۲ تا سه برابر شده است، افزود: در ۲۰ سال گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از هاری در استان اصفهان نداشتیم.

فدایی با بیان اینکه مردم در صورت حیوان گزیدگی توسط هر نوع حیوانی در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون هاری مراجعه کنند، افزود: ۷۰ درصد از موارد حیوان گزیدگی در اصفهان مربوط به سگ و ۲۰ تا ۳۰ درصد مربوط به گربه و موارد کمی مربوط به سایر حیوانات است.
معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان تاکید کرد: اگر مردم شکایتی از همسایگان خود درباره نگهداری حیوانات در منزل یا آپارتمان و احتمال تهدید علیه بهداشت عمومی داشته باشند، می‌توانند آن را به سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند تا توسط کارشناسان بهداشت محیط بررسی شود.

وی تصریح کرد: اگر کارشناسان بهداشت محیط با مراجعه به محل نگهداری حیوانات در منزل، تهدید علیه بهداشت عمومی را تشخیص دادند آن را به مراجع قضائی ارجاع می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.