معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی به تهیه ساز و کار ورود خودروهای گذر موقت به استان تاکید کرد و گفت: برای ورود خودروهای گذر موقت به استان باید ساز و کار استانی توسط سازمان‌ها و نهادهای مربوط استانی تهیه شود.

برای ورود خودروهای گذر موقت به آذربایجان ‌شرقی ساز و کار استانی تهیه شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا جعفر رزمی در سومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به خودروهای قاچاق دپو شده در گمرک نوردوز گفت: سوداگران امر قاچاق از خلاء‌های قانونی استفاده می‌کنند که باعث تشکیل پرونده‌های متعدد قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی می‌شود.

وی افزود: سازمان صمت و اتاق اصناف استان مکلف به ورود جدی برای اطلاع رسانی و برخورد با نمایشگاه‌های خرید و فروش خودرو در استان در راستای جلوگیری از فروش غیر قانونی خودروهای گذر موقت هستند.

وی با توجه به عدم آگاهی مناسب و کافی توسط شهروندان اظهار کرد: بعضا با توجه به عدم آگاهی در امر ممنوعیت خرید و فروش خودروهای گذر موقت، باعث به وجود آمدن زیان‌های بالایی می‌شود. بنابراین صدا و سیمای مرکز استان با تهیه گزارش در خصوص موضوع فوق الذکر و آگاهی بخشی آحاد جامعه با استفاده از ظرفیت استانی و ملی و هم چنین در بستر فضای مجازی اقدامات لازم را انجام دهد.

رزمی با تاکید بر ابلاغ ضوابط اختصاصی تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه فلزات گرانبها و گوهر سنگ و مواعد قانونی ثبت اطلاعات خرید و فروش و نگهداری فلزات گرانبها گفت: سودجویان و سوداگران با شفاف سازی در حوزه طلا و جواهر و مصوبات قانونی موجود در راستای این امر مخالفت می‌کنند. اما با توجه به لزوم اجرای ضوابط و مصوبات قانونی در حوزه فوق الذکر فرصت یک ماهه برای صنوف فعال در حوزه طلا و جواهر استان برای ثبت اطلاعات معاملات ارائه گردیده و نهادها و دستگاه‌های استانی ذیربط پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی به کنترل ورود و خروج کالا از منطقه آزاد ارس تاکید کرد و افزود: باید امکان دسترسی به سامانه‌های کنترلی ورود و خروج کالا منطقه آزاد ارس برای دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و پلیس امنیت اقتصادی استان فراهم شده و در راستای جلوگیری از ورود کالا به سرزمین اصلی بدون واریز حقوق و عوارض گمرکی، هماهنگی‌های لازم در خصوص استقرار پست در گیت‌های خروجی منطقه آزاد با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مربوطه استانی صورت پذیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.