مدیرکل استاندارد استان اردبیل اعلام کرد: امسال ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل صادر و یا تمدید شده است.

صدور و تمدید ۵۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، حسنعلی حسین پور روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: امسال تعداد ۲۹ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحدهای تولیدی و خدماتی مختلف در استان اردبیل صادر و ۲۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری نیز تمدید شده است.

وی اظهار کرد: این پروانه‌ها در زمینه فرآورده‌های تولیدی مصالح ساختمانی، معدنی، غذایی و کشاورزی، مکانیک، فلزشناسی، بسته‌بندی، سلولزی و شیمیایی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: با صدور و تمدید تعداد ۵۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحدهای تولیدی و خدماتی استان اردبیل، نیمی از برنامه عملیاتی تعیین شده برای اداره کل استاندارد استان در سال جاری محقق شده است.

وی زمان اعتبار تاریخ مندرج در پروانه‌های استاندارد را سه ساله اعلام کرد و ادامه داد: مردم می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد ثبت شده در روی کالاها به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کنند و درصورت مشاهده موارد غیراستاندارد مراتب را به اداره کل استاندارد استان اردبیل اطلاع دهند.

حسین پور اضافه کرد: از تمامی واحدهای تولیدی، فروشندگان، اصناف و بازاریان درخواست می‌شود از فروش کالاهای غیراستاندارد خودداری کنند و همکاری لازم را با بازرسان اداره کل استاندارد استان و شرکت‌های تایید صلاحیت شده داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به انجام ۶۹۸ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی استان و نیز انجام ۲۷۲ مورد بازرسی از تجهیزات و زمین های باری تحت مدیریت شهرداری های استان، خواستار توجه جدی شهروندان و متولیان امور شهری به یکساله بودن استاندارد تجهیزات شهربازی نصب شده در محدوده شهری شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.