دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: چند روز گذشته در غزه به واسطه جنایات رژیم صهیونیستی به‌طور متوسط روزانه ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و عده‌ای هم هنوز زیر آوارها هستند، بدون اینکه شناسایی شوند؛ البته این نشان‌دهنده آن است که پایان عمر این رژیم منحوس ضد بشری نزدیک است.

سرلشکر صفوی: پایان عمر رژیم صهیونیستی نزدیک است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (چهارشنبه) در همایش فرصت‌ها و تهدیدها در حوزه فناوری‌های نوپدید دریایی که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: چند روز گذشته در غزه به واسطه جنایات رژیم صهیونیستی به‌طور متوسط روزانه ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و عده‌ای هم هنوز زیر آوارها هستند، بدون اینکه شناسایی شوند؛ البته این نشان‌دهنده آن است که پایان عمر این رژیم منحوس ضد بشری نزدیک است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه خداوند متعال ظالمین را در همین دنیا تنبیه می‌کند، افزود: شاید این کشتارها رمز آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز و وحدت مسلمین باشد؛ در واقع جنایاتی که صهیونیست‌ها در روزهای اخیر انجام دادند، مؤید این موضوع است که آن‌ها به هیچ عنوان بویی از انسانیت نبرده‌اند.

وی همچنین درباره موضوع این همایش گفت: ایرانی‌ها شناخت کمی از دریا داشتند؛ به همین دلیل استراتژی ما بر پایه شناخت زمین است؛ این در حالی است که غربی‌ها در ۵۰۰ سال گذشته قدرت خود را بر پایه دریا قرار داده بودند؛ به‌عنوان مثال پرتغالی‌ها از قدرت دریایی برای توسعه قلمرو دریایی و افزایش منابع اقتصادی خود استفاده کردند و همین‌طور انگلیسی‌ها که یک‌چهارم خشکی را تحت تصرف خود داشتند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: امروز نیز آمریکا و کشورهای عضو ناتو که شامل ۳۰ کشور هستند، قدرت خود را بر پایه دریا قرار داده‌اند و این یعنی عمده قدرت آن‌ها دریایی است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ایجاد امنیت مشترک و صلح پایدار در غرب آسیا و حتی صلح جهانی از طریق همکاری کشورهای ساحلی امکان‌پذیر است، عنوان کرد: ما اگر می‌خواهیم قدرت اول اقتصاد غرب آسیا شویم، باید اقتصاد را دریامحور کنیم.

وی‌ اظهار داشت: هیچ‌یک از مناطق جغرافیایی به اندازه ایران اهمیت و ارزش ندارد، و چنانچه درست برنامه‌ریزی کنیم، کریدورهای حمل و نقل شمال - جنوب، و شرق - غرب که از مسیر ایران می‌گذرد، حداقل سالی شش میلیارد دلار برای کشورمان درآمد خواهد داشت.

دستیار فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: به‌طور قطع صحنه‌های نبرد آینده دریاپایه و هواپایه خواهد بود؛ لذا هر کسی سریع‌تر بتواند به اطلاعات دریایی و فضایی دسترسی پیدا کند به قدرت تصمیم‌گیری می‌رسد؛ در واقع هر کسی اطلاعات به‌روز داشته باشد، برنده است.

سردار صفوی گفت: دشمنان ما شناورهایی ساختند مثل شکارچی دریا که این شناورهای بدون سرنشین اکنون در برخی از پایگاه‌های آمریکایی در خلیج فارس وجود دارند؛ البته جمهوری اسلامی ایران نیز چنین شناورهایی را ساخته است که فناوری‌های به کار رفته در این شناورها متفاوت از نمونه آمریکایی هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید در حوزه‌های دریا و هوا آمادگی‌های دفاعی را افزایش دهیم، افزود: نیروهای مسلح ما در عرصه زمین قدرتمند هستند؛ در صورتی که اکنون باید سطح قدرت دفاعی را در دریا و هوا هم افزایش دهیم تا بتوانیم علاوه بر حفظ امنیت مرزهای کشورمان، برای صلح و امنیت پایدار در منطقه نیز بکوشیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  خاطرنشان کرد: هزینه آماده شدن برای دفاع نسبت به هزینه جنگ، بسیار کمتر است؛ پس هرچقدر نیروهای مسلح برای بازدارندگی دفاعی هزینه کنند تا جنگی به سراغ ما نیاید، راحت‌تر و به‌صرفه‌تر است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه البته این قدرت فقط قدرت نظامی نیست، بلکه قدرت اقتصادی و اجتماعی را هم شامل می‌شود، گفت: نیروهای مقاومت فلسطینی دو سال برای اینکه چنین عملیاتی را انجام دهند برنامه‌ریزی کرده بودند به نحوی که وقتی وارد شهرک‌های صهیونیست‌ها شدند به راحتی وارد منزل یکی‌ از فرماندهان ارشد ارتش صهیونیست‌ها شدند و او را با لباس خواب دستگیر کردند؛ این یعنی از قبل شناسایی‌های لازم را انجام داده بودند و به واسطه همین شناسایی‌ها عملیات غافلگیرانه خود را انجام دادند؛ پس غافلگیری یکی از اساسی‌ترین اصول جنگ است؛ بنابراین باید همواره دارای اطلاعات استراتژیک باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.