وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس «سران صلح قاهره ۲۰۲۳ درباره بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین» ادعا کرد که در جریان مذاکرات با عوامل رژیم صهیونیستی، درباره ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی و اهمیت حفظ جان غیرنظامیان در غزه تاکید کرده است.

ادعای انگلیس: درباره اهمیت جان مردم غزه با اسرائیل صحبت کردم

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، جیمز کلورلی روز شنبه در این اجلاس طی سخنانی که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد ادعا کرد: ما وظیفه داریم که برای جلوگیری از بی‌ثباتی در منطقه و تبدیل شدن وضعیت غم انگیز غزه به یک درگیری منطقه ای، با یکدیگر کار کنیم.

وی با تکرار مواضع خصمانه انگلیس علیه گروه‌های مقاومت فلسطین و ادعای حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود تاکید کرد که اقدامات تل‌آویو باید مطابق با قوانین بین المللی باشد. «من مستقیماً با دولت اسرائیل در مورد وظیفه آنها برای احترام به قوانین بین المللی و اهمیت حفظ جان غیرنظامیان در غزه صحبت کرده ام. به‌رغم شرایط فوق‌العاده دشوار، من خواستار نظم و انضباط، حرفه‌ای بودن و خویشتن‌داری از سوی ارتش اسرائیل هستم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس افزود: وضعیتی که در حال حاضر جریان دارد احتمالاً چالش برانگیزترین شرایطی است که من در زندگی حرفه ای، شخصی و سیاسی خود با آن مواجه بوده‌ام و شک ندارم که در این زمینه تنها نیستم. اما همچنان به قدرت دیپلماسی اعتقاد دارم و هنوز معتقدم که می توانیم با هم کار کنیم تا آینده ای صلح‌آمیز را تضمین کنیم.

به گزارش ایرنا، سران شماری از کشورهای عربی و غیر عربی امروز در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین که ساعاتی پیش آغاز شده است، گردهم آمده‌اند.

«شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، «شارل میشل» رئیس شورای اروپایی، «عبدالفتاح السیسی» و «سیریل رامافوسا» روسای جمهور مصر و آفریقای جنوبی، «عبدالله دوم‌» شاه اردن و «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این کنفرانس سخنرانی و بر رفع محاصره غزه و توقف کشتار غیر نظامیان تاکید کردند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر طی سخنانی نسبت به اخراج و کوچاندن فلسطینی ها از غزه، بیت المقدس و کرانه باختری هشدار داد و تصریح کرد: سرزمین خود را هرگز ترک نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.