رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا در هفته گذشته نسبت به کووید ۹ برابر بوده است، که نشان از انتشار گسترده‌تر آنفلوآنزا است.

شیوع ۹ برابری آنفلوانزا نسبت به کرونا در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر پژمان بختیاری نیا رئیس مرکز بهداشت خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا در هفته گذشته نسبت به کووید ۹ برابر بوده است، که نشان از انتشار گسترده‌تر آنفلوآنزا است.

وی افزود: در طی هفته گذشته، از هر ۱۰۰ نفر با علائم حلق و تنفسی در استان، ۴۶ مورد آنفلوآنزا و چهار مورد کووید ۱۹ گزارش شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شیوع آنفلوآنزا در خوزستان از نیمهٔ دوم ماه شهریور شروع شده است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش‌بینی می‌کند که پیک ابتلا به آنفلوآنزا در سراسر کشور در میانهٔ ماه آبان رخ خواهد داد.

بختیاری نیا تاکید کرد که بیماران باید در صورت ابتلا به بیماری در خانه استراحت کنند و دانش‌آموزان با علائم مربوط به بیماری در مدارس حاضر نشوند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: گروه‌های پرخطر شامل زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی، عروقی و مشکلات تنفسی مزمن باید در مکان‌های شلوغ از ماسک استفاده کنند.

وی تأکید کرد: آنتی‌بیوتیک فقط باید با تجویز پزشک مصرف شود و هرگز باید از آن به صورت خودسرانه استفاده نشود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.