هم‌زمان با جنایت‌های روزافزون رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار کودکان و غیرنظامیان فلسطینی، آمریکا و کانادا به همراه 4 کشور اروپایی دیگر در دفاع از این رژیم بیانیه مشترک منتشر کردند.

بیانیه ۶ کشور غربی در دفاع از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، آلمان، و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به حملات مداوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند و کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه را «حق دفاع اسرائیل علیه تروریسم» توصیف کردند.

آن‌گونه که در وب‌سایت دولت انگلیس آمده این بیانیه پس از گفت‌وگوی تلفنی ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس با جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا منتشر شده است.

این ۶ کشور که خود را متعهد به کمک‌های سیاسی و ارسال کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی می‌دانند، در عین حال از ارتش رژیم صهیونیستی درخواست کردند که در بمباران و کشتار مردم غزه «به قوانین بین‌المللی و حفاظت از غیرنظامیان متعهد باشد.»

در حالی که حملات ارتش اشغالگر علیه منازل مسکونی در نوار غزه از دو هفته پیش به صورت مداوم ادامه دارد، شبکه الجزیره گزارش داد که شب گذشته مناطق مختلف نوار غزه شاهد وحشیانه ترین حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات تاکنون بوده است.بر اساس این گزارش، در جریان بمباران یک منزل مسکونی در خانیونس واقع در جنوب نوار غزه شش کودک فلسطینی و یک زن به شهادت رسیدند.

همچنین تنها در جریان بمباران چهار منزل مسکونی در رفح نزدیک به ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق اطراف بیمارستان شهید ابویوسف النجار واقع در نوار غزه را بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطق مسکونی در شرق خانیونس و دیرالبلح را بمباران کرد. در جریان بمباران منازل فلسطینی‌ها در رفح ده‌ها زن و کودک فلسطینی زخمی شده و یا به شهادت رسیدند.

خبرنگار شبکه المیادین از حملات توپخانه ای وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه شرق بیت حانون و بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه خبر داد. ارتش اشغالگر صهیونیستی اطراف بیمارستان‌های الکویت واقع در غرب رفح و شهداالاقصی در دیرالبلح را نیز بمباران کرد.

مسئولان بیمارستان شهداالاقصی اعلام کردند که ۶۵ درصد از شهدا و مجروحانی را که به این بیمارستان رسانده می‌شوند کودکان تشکیل می‌دهند. ارتش رژیم صهیونیستی مرکز پلیس العباس واقع در جنوب درمانگاه الشفاء الطبی در غزه را نیز بمباران کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.