طی حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید حامد حسینی به عنوان مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی منصوب شد.

انتصاب مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، در این مراسم رضا خواجه نایینی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر موضوع مولدسازی اظهار کرد: برگزاری جلسات ماهانه سران قوا در خصوص مولد سازی نشان از اهمیت این موضوع دارد و تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی به مدیران استانی در اولویت قرار دادن این موضوع است.

وی افزود: تسهیلات تبصره ۱۸، درگاه ملی مجوزها، سرمایه‌گذاری خارجی و نظارت مالی از دیگر حوزه‌های مهم فعالیت ادارات کل امور اقتصادی و دارایی در استان‌ها است.

خواجه نایینی یکی از سیاست‌های مهم وزارت اقتصاد را استفاده از بدنه کارشناسی در انتصابات عنوان کرد و گفت: با توجه اینکه حوزه فعالیت این وزارتخانه تخصصی است سیاست وزیر امور اقتصادی ودارایی استفاده از بدنه کارشناسی و فنی خود وزارت در انتصاب مدیران است.

وی مدیر کل جدید اقتصاد ودارایی استان خراسان رضوی را فردی صاحب تجربه در حوزهای نظارت مالی، اقتصادی و سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: تحصیلات آقای حسینی در حوزه مالی و اقتصادی است که مدیران کمی از این حیث دارای چنین ویژگی و امتیازی هستند.

در ادامه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به گستردگی وظایف اقتصاد و دارایی گفت: در سال‌های گذشته، اقتصاد و دارایی به عنوان فعالیت‌های ذیحسابان که به نوعی نرم‌افزاری است شناخته می‌شد. ولی در سال‌های اخیر با برنامه‌هایی که استاندار محترم در مسیر رشد اقتصادی استان مشخص نمود، این اداره کل به پیشانی و جلودار در فعالیت‌های اقتصادی استان از جمله در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مولدسازی، تامین منابع و ... تبدیل شده است.

ابوالفصل چمندی با اشاره به رشد سه و نیم برابری سرمایه‌گذاری خارجی در استان افزود: حمایت از فعالیت‌های بانکی مبتنی بر حمایت از بخش تولید، ایجاد هماهنگی در دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان، ارائه و ارسال طرح‌ها و پیشنهادهای کارشناسی شده تاثیرگذار در حوزه‌های اقتصادی به مرکز، ارتباط خوب و موثر با بخش خصوصی از جمله رویکردهای این اداره کل است.

وی بیان کرد: رشد اقتصادی استان نسبت به کشور حدود ۲ واحد درصد بیشتر است که فعالیت‌های عنوان شده در این رشد اقتصادی تاثیر بسزایی داشته است.

چمندی ادامه داد: مدیر کل جدید اداره کل امور اقتصادی و دارایی نیز از نیروهای صاحب تجربه است که درک تخصصی و خوبی از مسائل استان دارد و می‌تواند در پیشرفت استان نقش آفرین باشد.  

در ادامه حامد حسینی، مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: اهداف این اداره کل در دو حوزه راهبری موضوعات مرتبط با درآمد و هزینه‌ای و اجرای سیاست‌های اقتصادی استان ایت. تعامل بیشتر با بخش خصوصی، مولدسازی، تسهیلات تبصره  ۱۸ و سیاست‌های اقتصادی استان که در قالب قرارگاه تامین مالی سایر کمیته‌ها اقتصادی به این اداره کل محول می‌شود از جمله فعالیت‌های مهم این اداره کل محسوب می‌شود.

آیین معارفه مدیر کل جدید این اداره کل با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.