کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) اعلام کرد: پس از هفته‌ها درگیری شدید، اکنون بیش از ۲ میلیون غیرنظامی در نوار پرجمعیت غزه گرفتار شده‌اند و جایی برای فرار ندارند، با ادامه خصومت‌ها، این کمیته به صورت فوری از همه طرف‌ها می‌خواهد که از زندگی غیرنظامیان محافظت شود.

افزون بر ۲ میلیون غیرنظامی در نوار غزه گرفتار هستند

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، در این شرایط، نجات جان انسان‌ها باید اولویت شماره یک باشد و در این مسیر خدمات حیاتی مانند درمان، آب و برق نیز باید به سرعت برقرار شود. اطمینان از ادامه فعالیت بیمارستان‌ها در امنیت کامل از اولویت بالایی برخوردار است.

کاهش تنش موجب جلوگیری از رنج بیشتر انسان‌ها می‌شود

مریانا اسپولیاریک، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: از سطح غیرقابل تحمل رنج انسان‌ها شوکه شده‌ام و از طرف‌های درگیر می‌خواهم که اکنون تنش‌ها را کاهش دهند. تلفات غم‌انگیز و بالای غیرنظامیان تاسف‌آور است. غیرقابل قبول است که غیرنظامیان در میان بمباران‌های گسترده هیچ مکان امنی برای رفتن در غزه نداشته باشند و با وجود محاصره نظامی، اکنون عملیات بشردوستانه کافی نیست. این یک شکست فاجعه بار است که جهان نباید آن را تحمل کند.

بر اساس حقوق بین‌المللی بشردوستانه (قوانین جنگ)، طرف‌ها موظف هستند غیرنظامیان را همیشه از اثرات عملیات نظامی در امان نگه‌دارند، بین غیرنظامیان و اهداف نظامی تمایز قائل شوند و هرگز از سپر انسانی برای جلوگیری از حمله به اهداف نظامی استفاده نکنند. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که نیازهای اساسی مردم برآورده می‌شود.

در مواجهه با این درگیری مسلحانه گسترده، آنچه اکنون به شدت مورد نیاز است، پایبندی به حقوق بین‌المللی بشردوستانه (قوانین جنگ) توسط همه طرف‌ها است.

جریان بدون مانع کمک‌های بشردوستانه و کارکنان به غزه حیاتی است، همانطور که ایجاد امکان احیای دوباره خدمات اولیه و دسترسی پایدار بشردوستانه ضروری است و امدادگران باید بتوانند در یک محیط امن فعالیت کنند. هزاران خانواده در غزه در پناهگاه‌های موقت یا در فضای باز با آب و غذای کمی می‌خوابند. بازسازی خانه‌ها و زیرساخت‌های ویران شده حیاتی سال‌ها طول می‌کشد.

بیمارستان‌ها در آستانه فروپاشی هستند

این در حالی است که بیمارستان‌هایی که هنوز کار می‌کنند در آستانه فروپاشی هستند زیرا منابع لازم برای مراقبت از بسیاری از بیماران و مجروحان در حال اتمام است. اکثر کارخانه‌های فاضلاب دیگر کار نمی‌کنند. تیم‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه تمام تلاش خود را برای کمک به کسانی که در شرایط خطرناک و هرج و مرج هستند انجام می‌دهند.

روز گذشته (شنبه) یک تیم از کارشناس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شامل یک تیم جراحی و تجهیزات پزشکی اضافی وارد غزه شدند اما با توجه به فاجعه‌ای که در غزه رخ می‌دهد، این مقدار اندک کمک کافی نیست.

ما به گفت وگوی خود با طرف‌های درگیری ادامه می‌دهیم تا راه‌حل‌هایی برای مبرم‌ترین مسائل انسانی مانند حفاظت از غیرنظامیان و کمک به مجروحان را پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.