سخنگوی سازمان‌های جهانی بهداشت (WHO) امروز (سه‌شنبه) هشدار داد که وضعیت مردم غزه به سمت یک فاجعه بهداشت عمومی در سطح گسترده نزدیک می‌شود.

سازمان‌های جهانی بهداشت: غزه به یک فاجعه بهداشت عمومی نزدیک می‌شود

به گزارش قدس انلاین به نقل از رویترز، کریستین لیندمایر وضعیت بهداشتی غزه را به خاطر بمباران زیرساخت‌های این منطقه اسفناک ارزیابی کرد و نسبت به مرگ و میر غیرنظامیان هشدار داد.

وی به خبرنگاران گفت: این یک فاجعه قریب‌الوقوع بهداشت عمومی است که همراه با جابجایی گسترده، ازدحام بیش از حد و آسیب به زیرساخت‌های بهداشتی در حال وقوع است.

مقام های بهداشتی غزه می‌گویند که از زمان آغاز حملات هوایی رژیم صهیونیستی بیش از هشت هزار و ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز نسبت به خطر مرگ نوزادان غزه به دلیل کم آبی هشدار داد و گفت هر روز این خطر جدی‌تر می‌شود.

جیمز الدر اظهار داشت: تا کنون حدود ۹۴۰ کودک در غزه مفقود شده اند که گفته می‌شود زیر آوار مانده‌اند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین شنبه ۱۵ مهر برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه‌جانبه و بی‌نظیری را با نام «طوفان‌الاقصی» علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند. ارتش رژیم صهیونیستی که در این عملیات غافلگیر شد برای جبران شکست خود اقدام به بمباران وحشیانه مناطق مسکونی غزه کرده است که تاکنون هزاران شهید و زخمی برجا گذاشته است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون افزون بر هشت هزار و ۳۰۰ نفر بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه شهید شده‌اند که ۷۰ در صد از آن‌ها زنان و کودکان بوده‌اند. شمار زخمی‌ها نیز بیش از ۲۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها ۲ هزار نفر اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.