وزیر دفاع روسیه امروز تصریح کرد: تمام جنگنده‌های اف-۱۶ برنامه‌ریزی شده برای تحویل به کی‌یف را در حدود ۲۰ روز سرنگون می‌کنیم.

همه جنگنده‌های اف-۱۶ تحویلی به اوکراین را ۲۰ روزه سرنگون می‌کنیم

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین ناامیدانه و ناموفق در تلاش برای حمله در محورهای دونتسک، زاپروژیا و خرسون هستند؛ اما متحمل خسارات سنگینی می شوند.

وزیر دفاع روسیه در این ارتباط ادامه داد: قوای ارتش اوکراین تضعیف شده و روحیه پرسنل نظامی اوکراین دائما در حال ضعیف تر شدن است. پدافند هوایی روسیه با تجربه خوبی در منطقه عملیات ویژه قادر است تمام جنگنده های اف- ۱۶ برنامه‌ ریزی شده برای تحویل به کی یف را در حدود ۲۰ روز سرنگون کند.

سرگئی شویگو در این خصوص افزود: در منطقه عملیات ویژه یگان های روسیه در حال پیشروی هستند و مواضع خود را بهبود می بخشند. با وجود عرضه انواع جدید تسلیحات ناتو، رژیم کی یف شکست خورده است. طی ماه گذشته پدافند هوایی روسیه بیش از ۱۴۰۰ تسلیحات مرتبط با حمله هوایی دشمن از جمله ۳۷ هواپیما و ۶ موشک آتاکمز را منهدم کرده است.

این مقام دفاعی مسکو افزود: بیش از ۹۳ هزار متخصص در سال ۲۰۲۳ برای کار با سلاح های پیشرفته آموزش دیده اند و بخشی از این نیروها به منطقه عملیات ویژه اعزام خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.