۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 931706

وقوع رعد و برق همراه با بارش شدید تگرگ عصر امروز سبب غافلگیری ساکنان اردبیل و بعضی نقاط این استان شد.

بارش شدید تگرگ در اردبیل

به گزارش قدس آنلاین ، بارش بیش از نیم ساعت تگرگ شدید اکثر خیابان‌ها و گذرگاه‌های شهر اردبیل را سفیدپوش کرده و باعث ایجاد اختلال در تردد وسایط نقلیه و رهگذران پیاده شده است.

در سطح بعضی از خیابان‌های شهر اردبیل بیش از پنج سانتی‌متر تگرگ بر زمین نشسته و باوجود توقف بارش هنور هم سطح بسیاری از کوچه ها و خیابان‌های شهر با لایه‌ای ضخیمی از تگرگ سفیدپوش است.

بارش شدید باران و تگرگ همچنین موجب آبگرفتگی اکثر خیابان‌ها و معابر شهر اردبیل شده و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرد.

از تلفات احتمالی این آشفتگی‌های جوی در اردبیل و سایر شهرستان‌های این استان هنوز خبری دریافت نشده است.

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل هم صبح امروز در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی زودگذر در بیشتر مناطق این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس این گزارش ، از شنبه (۱۳ آبان) تا صبح یکشنبه (۱۴ آبان) بارش متناوب باران، رگبار و رعد و برق ، کاهش محسوس دمای هوا ، وزش باد تند و کاهش دید بر اثر رخداد مه در شهرستان‌های اردبیل، سرعین، نمین، نیر، خلخال، کوثر، مشگین‌شهر و گرمی پیش‌بینی شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی بر اثر بارش رگباری، اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات استان و اختلال موقتی در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل، از آثار این سامانه جوی است.

پرهیز از اتراق در حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان، تسریع در انتقال محصولات برداشت‌شده به انبارهای مسقف و جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌های پرورشی محصولات کشاورزی، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.