دادستان کل کشور گفت:قضات می‌توانند با بهره‌مندی از عبارات جدید و صحیح ضمن رعایت چارچوب‌های قانونی، مطالعه و درک رأی و قرار را برای مردم سهل و شیرین کنند زیرا یکی از شاخص‌های صدور یک رأی متقن به کار بردن اصطلاحات مناسب و روان‌نویسی است.

قضات از روان‌نویسی برای صدور آرای قضایی بهره گیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی‌آزاد روز شنبه در جلسه هفتگی شورای معاونان دادستانی کل ضمن محکومیت مجدد جنایات رژیم صهیونیستی و قتل‌عام ۹ هزار فلسطینی اظهار داشت: خباثت‌های رژیم جعلی اسراییل همچنان ادامه دارد و مجامع بین‌المللی با سکوت خود صرفا شاهد این جنایات هستند.

وی ادامه داد: اکنون ملت مظلوم فلسطین در رنج و سختی زیادی به سر می‌برد و مورد ظلم رژیم منحوس اسرائیل قرار گرفته است اما پیروزی نهایی ملت مقاوم و مقتدر فلسطین مسلم و قطعی است. بنا به وعده الهی پیروزی نهایی برای مستضعفان و مظلومان عالم است.

دادستان کل کشور با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آمریکا مسئول مستقیم قتل عام زنان وکودکان بی‌گناه فلسطینی است و با ارسال سلاح‌های نظامی و حمایت‌های سیاسی سعی دارد به حیات سیاسی این رژیم در حال مرگ تنفس مصنوعی بدهد؛ در حالی که تاریخ ثابت کرده است هر کشور، دولت و رژیمی مورد حمایت آمریکا قرار گرفته سرنوشتش محکوم به شکست و نابودی خواهد بود. نمونه تاریخی این موضوع نابودی و شکست صدام، رژیم پهلوی و داعش است.

موحدی‌آزاد یاد و خاطره شهدای ۱۳ آبان را گرامی‌ داشته و گفت: این روز در سال‌های مختلف آبستن سه حادثه مهم و حیاتی برای مردم کشور ما بوده است.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۴۳ عناصر رژیم پهلوی که حضرت امام خمینی (ره) را به دلیل مبارزات به زندان انداخته بودند، به دلیل فشارهای مردم و یاران ایشان پس از ده ماه امام را آزاد نمودند اما امام راحل پس از آزادی از زندان و حصر، نهضت و حرکت اسلام خواهانه را ادامه داد و هر روز بر شدت مبارزات خود افزودند.

تبعید امام (ره) سرآغاز انقلاب اسلامی شد

دادستان کل کشور گفت: بعد از سخنرانی امام در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ شاه دستور تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه را با یک هواپیمای نظامی صادر کرد، به این امید که با تبعید امام (ره) صدای مخالفان تصویب کاپیتولاسیون و مخالفان حکومتش خاموش خواهد شود اما این تبعید سرآغاز انقلاب اسلامی شد.

موحدی آزاد به کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه تهران در تاریخ ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ هم پرداخت و اظهار داشت: صبح روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ دانش آموزان که مبارزه و اعتراض بر ضد نظام را وظیفه خود می‌دانستند و شور و حال دیگری داشتند، برای اعتراض به حکومت پهلوی مدارس را تعطیل کرده و به سمت دانشگاه تهران حرکت کرده تا صدای اعتراض خود را به گوش شاه و حامیانش برسانند. دانش آموزان همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در دانشگاه اجتماع کردند. ماموران حکومت برای اینکه اعتراض کنندگان را پراکنده سازند، ساعت ۱۱ صبح همان روز گاز اشک آور زده اما بازهم صدای دانش آموزان و شعارهایشان بلندتر شد، به همین خاطر ماموران شروع به تیراندازی کرده و ده‌ها جوان و نوجوان را به شهادت رسانده و برخی را مجروح کردند.

وی به برگ دیگری از تاریخ انقلاب اسلامی در۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و گفت: یک سال بعد از شهادت دانش‌آموزان در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت، آمریکا برای شکست نهضت مردم تلاش زیادی انجام می‌داد و سفارت آمریکا مرکز و کانون کارشکنی‌های آمریکا در مسیر انقلاب بود. به همین خاطر دانشجویان دانشگاه‌های تهران، پلی تکنیک، صنعتی شریف، شهید بهشتی و دیگر دانشگاه‌ها تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند و در یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و سفارت را به تصرف کامل درآوردند.

باید به فکر انجام کارهای جدید و نو باشیم

دادستان کل کشور اضافه کرد: دانشجویان پیرو خط امام در روز ۱۳ آبان در سال ۱۳۵۸ حماسه آفریده و آخرین امید آمریکا برای ایجاد خلل در عزم و خواست مردم را به یاس تبدیل کردند. آمریکایی ها در هنگام تسخیر سفارت بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزهای خود را نابود کردند اما پس از تسخیر سفارت برخی از اسناد به جا مانده چاپ شده و در اختیار همگان قرار گرفت و مردم بیشتر از آنها منزجر شدند و مقابل لانه جاسوسی تجمع کرده و از حرکت دانشجویان حمایت کردند. امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم و حتی بزرگ تر از انقلاب اول نامیدند.

موحدی معاونان و مدیران دادستانی کل و دادستان‌های سراسر کشور را خطاب قرار داد و گفت: باید پیوسته و دائما به فکر نوآوری و ابتکار بود. دادیاران، بازپرسان، قضات و کارمندان باید به دنبال خلاقیت به منظور بهبود شیوه‌ها و فرایندها در عملکرد خود باشند.

وی با بیان اینکه باید به فکر انجام کارهای جدید و نو باشیم گفت: در انجام وظایف و تکلیف خود باید سه هدف سرعت در کار، دقت در کار و صحت در کار را دنبال کنیم و اجازه ندهیم بعلت مشغله زیاد و کمبود وقت دچار رخوت کاری شده و نگاهمان از ایده‌های جدید غافل شود. یکی از راهکارهای ایجاد خلاقیت و نوآوری را بکار بردن اصطلاحات و عبارات درست و اصولی و پرمعنا است.

موحدی‌آزاد بر تعیین تعیین تکلیف هرچه سریعتر اموال بلاتکلیف تاکید کرد و اظهار داشت: مصداق بارز این موضوع بلاتکلیفی حجم انبوهی از خودرو، موتورسیکلت و کشنده توقیف شده در پارکینگ‌ها است. در برخی استان‌ها وضعیت این پارکینگ‌ها مناسب نبوده و خودروهای زیادی برای مدت طولانی در شرایط غیر استاندارد در این مراکز در توقیف هستند.

دادستان کل کشور ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در تعیین تکلیف اموال بلاتکلیف در چند استان کشور گفت: دادستان‌ها در سراسر کشور همچنان این موضوع را پیگیری و سعی کنند هرچه سریعتر این اموال و این پارکینگ‌ها را ساماندهی و تعیین تکلیف کنند. همچنین معاونت نظارت دادستانی کل تا عادی شدن موضوع توقفگاه خودروها و تعیین تکلیف آن، اجرای دقیق دستور ریاست قوه قضاییه و بخشنامه‌های دادستانی کل را دنبال و هر هفته گزارش پیشرفت کار را به شورای معاونان ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.