پیونگ یانگ امروز چهارشنبه ژاپن را به خاطر فاز سوم تخلیه پساب نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس آرام مورد انتقاد قرار داد.

کره شمالی بار دیگر به تخلیه پساب نیروگاه فوکوشیما در دریا واکنش نشان داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در مطلبی عنوان کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که ژاپن درخواست های مصرانه جهان را برای پذیرش سیاست بازرسی بلندمدت و مؤثر بین‌المللی رد کند.

کره شمالی همچنین به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بر این تخلیه نظارت می‌کند انتقاد کرد و مدعی شد در برخورد با انتشار فاضلاب فوکوشیما نه «تخصص» و نه «انصاف» دارد.

طبق گزارش رسانه های ژاپنی، فاز سوم تخلیه از پنج شنبه گذشته آغاز شد و قرار است تا ۲۹ آبان ادامه یابد. میزان کل تخلیه ۷ هزار و ۸۰۰ تن تخمین زده شده است که تقریباً برابر با فاز اول و دوم است.

ژاپن ماه گذشته رهاسازی پساب رادیواکتیو نیروگاه هسته ای فوکوشیما به اقیانوس را آغاز کرد. این پساب برای خنک نگه داشتن این نیروگاه اتمی پس از ویرانی عظیم به خاطر زمین لرزه و سونامی سال ۲۰۱۱ جمع شده بود.

توکیو اعلام کرده است که میزان تریتیوم در این پساب کمتر از یک چهلم میزان مشخص از نظر استاندارد امنیت سلامتی است. آژانس بین المللی اتمی و ناظر هسته‌ای سازمان ملل متحد از این روند حمایت کردند اما چین و کره شمالی با این اقدام مخالف اند و حتی محدودیت‌هایی را برای خرید مواد غذایی دریایی ژاپن اعمال کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.