رییس فرودگاه شهدای سبزوار گفت: پروازهای این فرودگاه که از دی ماه سال گذشته متوقف شده بود، چهارشنبه - ۲۴ آبان - پس از ۱۰ ماه، از سر گرفته شد.

پروازهای فرودگاه سبزوار از سر گرفته شد

به گزارش قدس خراسان، حسین شادمان اظهار کرد: در نخستین گام ازسرگیری پروازها،‌ امشب یک پرواز فوق العاده شرکت هواپیمایی "آتا" با ۱۵۰ مسافر از تهران وارد فرودگاه سبزوار شد و با ۴۶ مسافر از سبزوار راهی تهران شد.

رییس فرودگاه شهدای سبزوار بیان کرد: پیگیری های لازم برای تداوم و افزایش این پروازها انجام شده است که در وهله نخست در طول هفته دست‌کم یک پرواز در مسیر تهران - سبزوار و بر عکس انجام شود.

وی گفت: با وجود توقف پروازهای فرودگاه سبزوار در ۱۰ ماه گذشته، در ایام اربعین امسال چند پرواز از سبزوار به مقصد نجف اشرف و برعکس انجام شد و برخی پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی، در فرودگاه شهدای سبزوار فرود آمده بودند.

شادمان در خصوص علت توقف پروازهای این فرودگاه گفت: یکی از بهانه های شرکت های هواپیمایی و لغو پروازهای این فرودگاه در ماه‌های گذشته نبود دستگاه "ایر استارتر" در فرودگاه شهدای سبزوار عنوان می شد،‌ که اخیرا این دستگاه با اعتباری در حدود ۲۵ میلیارد ریال خریداری و در فرودگاه شهدای سبزوار نصب و راه‌اندازی شد.

رییس فرودگاه شهدای سبزوار با بیان اینکه تامین تجهیزات زمینی نظیر ایر استارتر از وظایف شرکت‌های هندلینگ کننده پروازها و نه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است، افزود: انتظار می‌رود با تامین تجهیزات مزبور، دیگر شرکت‌های هواپیمایی برای از انجام پرواز به مقصد سبزوار بهانه‌ای نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.