سریال «دفتر یادداشت» با نقش آفرینی رضا عطاران به پخش در فیلم نت رسید تا طرفداران کمدی، دستشان در سبد متنوع شبکه نمایش خانگی خالی نماند.

به گزارش قدس آنلاین، این سریال ساخته کیارش اسدی زاده است که سریال «هفت» ساخته او نیز از پلتفرم تماشاخونه پخش می شود. اسدی زاده در این کمدی، ماجرای کارآگاهی که بخاطر مشکل مغزی و فراموشی های پی در پی در آسایشگاه به سر می برد را روایت می کند. رضا عطاران 55 ساله در نقش «ایرج مجد» شخصیت کارآگاهی را بازی می کند که توسط دوستش حمید (حسن معجونی) از آسایشگاه مرخص می شود تا پس از مرگ خواهرش با حضور در خانه پدری، خاطراتش را به یاد بیاورد اما یادآوری خاطره ای از دوران کودکی، این ظن را در او تقویت می کند که ممکن است خواهرش به قتل رسیده باشد و یک سرنخ مهم برای کارآگاه زیرکی چون ایرج است.

کارگردان در قسمت اول با نشان دادن یک موقعیت خرابکارانه و یافتن مجرم براساس آثار باقی مانده توسط ایرج به مخاطب نشان می دهد با یک کارآگاه زیرک روبروست که بخاطر بیماری اش دچار فراموشی می شود و همین بستر فراموشی، دست کارگردان را در ایجاد موقعیت های کمدی و فانتزی باز می گذارد.

نگاهی به «دفتر یادداشت» کمدی جدید شبکه نمایش خانگی/ خاطرات یک کارآگاه فراموشکار

اسدی زاده در قسمت اول، سعی می کند به هر شکلی مخاطب را بخنداند و گاهی به شوخی های دم دستی و جنسی هم متوسل می شود درحالیکه برگ برنده او در این سریال، رضا عطاران است که یک ستاره محبوب در دنیای کمدی سینمای ایران به شمار می رود. عطاران یک دهه قبل با بازی در فصل سوم سریال «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم، اولین حضور خود در یک سریال شبکه نمایش خانگی را تجربه کرده بود و حالا برای دومین بار در قالب کاراکتری متفاوت با نام ایرج ظاهر شده؛ مردی با موها و ریش‌های سفید و یک بارانی کرم ‌رنگ بلند که قرار است نقش کارآگاهی متفاوت را بازی کند.

این کمدی جنایی فانتزی که نوشته مسعود خاکباز است، فضای متفاوتی را در دکور و طراحی صحنه دارد و همین تنوع در طراحی صحنه و فضاسازی باعث می شود که موقعیت های خیالی متعددی خلق شود و کار سینما همین است، سیر در جهان تخیل.

نخستین قسمت «دفتر یادداشت» نشان داد مخاطب با یک کمدی خنده دار و جذاب روبروست که قرار است با قصه های جنایی، شوخی کند.

در این سریال که ظهر جمعه هر هفته از پلتفرم فیلم نت پخش می شود، علاوه بر معرفی زوج کمدی جدید رضا عطاران و حسن معجونی، بازیگران دیگری از جمله مینا ساداتی، کاظم سیاحی، سوگل خلیق، زهرا داوودنژاد، بیژن بنفشه‌خواه، الهام پاوه نژاد و اردشیر رستمی نقش آفرینی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.