همزمان با سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت با عنوان (قافیه‌های پیروزی) و با شعار (مقاومت رویکردی انسان دوستانه و عزتمند) برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت در سوریه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سوریه با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) در سوریه، هیأت علمایی اهل بیت(علیهم السلام) در سوریه، مرکز فرهنگی قبس قبتین، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و بنیاد فرهنگی مشکات جهت اعلام آغاز به کار جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت در سوریه اقدام به برگزاری نشست خبری کرد.

در این نشست خبری که با حضور تعدادی از رسانه‌های سوری، عربی و ایرانی و علاقه‌مندان به مسائل فلسطین و مقاومت برگزار شد، حسین جمعه، عضو اتحادیه نویسندگان عرب، به بیان برجسته‌ترین و مهمترین نکات و عناوینی که اولین جشنواره بین‌المللی شعر در بر خواهد داشت، پرداخت.

محتوای ادبی خلاقانه، هنری و هدفمند برای تبیین مفاهیم مقاومت و مظاهر فکری، بشردوستانه و جهادی جشنواره با هدف حفظ حاکمیت ملت‌ها و کرامت انسانی از نکات مهم بیان شده در توضیح این جشنواره بود.

تأثیر انقلاب اسلامی در تحکیم رویکرد مقاومت و تأثیر رویکرد مقاومت در تقویت وحدت اسلامی و نیز فلسطین به عنوان نماد مقاومت از دیگر محورهای بیان شده در این نشست خبری بود.

همچنین، موضوع تأثیر شهدا و رهبران در شکستن سلطه استکبار جهانی و میراث اخلاقی شهدا مطرح شد.

حسین جمعه، عضو کانون نویسندگان عرب تأکید کرد: موضوعات مهم دیگری که در اولین جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت مطرح خواهد شد بحث عادی سازی با دشمن صهیونیستی است که خیانت به خون شهدا محسوب می‌شود و موضوع شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان نمادی از آرمان فلسطین که به مشعل راه پیروزی تبدیل شده‌اند.

جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت با عنوان (قافیه‌های پیروزی) و با شعار (مقاومت رویکردی انسان دوستانه و عزتمند) و با مشارکت همۀ دست‌اندرکاران فرهنگی هنری جبهه مقاومت در سوریه برگزار خواهد شد.

این جشنواره قرار است که همزمان با ایام سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شود و نویسندگان و شاعران سوری و غیرسوری می‌توانند با عناوینی در اعلام رسمی آغاز به کار این جشنواره اعلام شد، با آثار شعری و ادبی خود شرکت کنند. به آثار برگیزیده این جشنواره، جوایز نقدی و غیرنقدی اهدا خواهد شد.

شایان ذکر است، جشنواره تحت اداره کمیته‌ای متشکل از رایزنی فرهنگی ایران و دفتر مقام معظم رهبری در سوریه و سفارت کشورمان برگزار می‌شود

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.