سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تیم‌های این سازمان فقط غیرنظامیان را در بیمارستان الشفا در نوار غزه مشاهده کرده‌اند و تاکید کرد که «هیچ مدرکی دال بر استفاده از آن به عنوان مقر نظامی» توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت: مدرکی دال بر استفاده از بیمارستان الشفا به عنوان یک مقر نظامی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، راب هولدن، مسؤول اورژانس این سازمان در غزه، گفت: «تمرکز اصلی ما بر بیماران و پزشکان بود. ما روی خروج بیماران از بیمارستان تمرکز کردیم. ما فقط غیرنظامیان را دیدیم.»

به نقل از الجزیره، هولدن توضیح داد که بیمارستان الشفا بسیار بزرگ است و افزود: «ما برای تحقیق یا مطالعه چیز دیگری به آنجا نرفتیم، ما فقط برای حمایت از بیمارانی که در معرض خطر از دست دادن جان خود بودند به آنجا رفتیم. وظیفه ما بود که آنها را بدون هیچ خطری بیرون بیاوریم.»

هولدن با اشاره به اینکه آنها در مورد هیچ موضوع دیگری با کسی ملاقات نکرده‌اند، گفت: «ما هیچ مدرکی ندیدیم.»

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های سازمان جهانی بهداشت در حال برنامه‌ریزی برای رفتن دوباره به بیمارستان الشفا هستند چون هنوز بیمارانی هستند که جانشان تهدید می‌شود.

روز شنبه، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ماموریتی را به بیمارستان الشفا که هدف حملات اشغالگران قرار گرفته بود، هدایت کرده و افزود که در حال کار روی طرح‌هایی برای تخلیه بیمارستان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.