دو مقام نظامی آمریکا روز چهارشنبه به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفتند که حملات روز سه‌شنبه توسط گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های این کشور برای اولین بار با استفاده از موشک بالستیک کوتاه برد انجام شده بود.

حمله مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا با موشک بالستیک کوتاه‌برد

به گزارش قدس آنلاین، مقام‌های آمریکایی امروز (چهارشنبه) گفتند که حملات روز سه‌شنبه توسط گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های این کشور برای اولین بار با استفاده از موشک بالستیک کوتاه برد انجام شده بود.

دو مقام نظامی آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ادعا کردند که جنگنده‌های آمریکایی نیز در واکنش به این عملیات‌ها، به دو مرکز گروه‌های مقاومت در عراق حمله کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های آمریکایی تأسیسات متعلق به جنبش «کتائب حزب‌الله» نزدیک الانبار و «جرف الصخر» در جنوب بغداد را بمباران کردند اما نمی‌توانند تایید کنند که تلفات انسانی وارد کرده باشند.

آسوشیتدپرس در ادامه به نقل از این منابع نوشت: «آمریکا در تلاش است تا این پیام را برساند که به دنبال تقابل گسترده‌تر نیست اما حملات علیه نیروهای آمریکایی باید متوقف شود زیرا در غیر این‌صورت آمریکا هم اقدامات بیشتری انجام می‌دهد».

شامگاه سه‌شنبه نیز «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه، از تاریخ هفدهم اکتبر تاکنون، ۶۶ مرتبه مورد حمله قرار گرفته و ۶۲ نظامی آمریکایی در این حملات مجروح شدند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.