معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، ایجاد زنجیره ارزش را یکی از سیاست‎های دولت انقلابی و مردمی برشمرد که نرخ بیکاری را کاهش داده و موجب اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

ایجاد زنجیره ارزش، نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد

نمایشگاه خدمات توسعه کسب و کار برای اولین بار در شیراز با حضور مجریان طرح‌های اشتغال، کارفرمایان و راهبران شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس و شورای هماهنگی بانک‌های عامل برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، ایجاد زنجیره ارزش را یکی از سیاست‎های دولت انقلابی و مردمی برشمرد و گفت: این زنجیره، نرخ بیکاری را کاهش داده و موجب اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده شده و به نوعی موجب تکمیل خدمات حوزه اشتغال و کارآفرینی می‌شود.

مهدی خادمی ادامه داد: فارس دارای پیشینه کشاورزی، تاریخی و مذهبی است. ظرفیت‌های بسیار خوبی از ابعاد مختلفی همچون گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن و ... وجود دارد که ایجاد و تکمیل زنجیره در این حوزه‌ها باعث ایجاد ارزش افزوده برای صنایع تبدیلی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس طی ۲ سال گذشته فعالیت‌های موثری در تکمیل زنجیره‌های ارزش داشته است.

او بیان کرد: در ادامه سال ارائه تسهیلات حمایتی کم‌بهره و قرض‌الحسنه را به بنگاه‎‌های تولیدی خواهیم داشت که این تسهیلات می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و ایجاد اشتغال را به همراه داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه این نهاد همواره در جهت توانمندسازی جامعه هدف تلاش‌های موثری کرده است، افزود: یکی از رویکردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) توسعه کسب و کارهای خرد به ویژه کسب و کارهای دانش‌بنیان، خلاقانه و نوگرا است.

مرتضی موصلی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۹۷ درصد منابع تسهیلات قرض‌الحسنه در استان جذب شد که موجب ایجاد بیش از ۲۳ هزار فرصت شغلی شد.

او با بیان اینکه منابع خوبی از سوی دولت برای جامعه هدف این نهاد در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مددجویان تحت حمایت و ۵ دهک پایین درآمدی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

موصلی افزود: این نمایشگاه برای هفتمین سال متوالی در ایران و نخستین بار در شیراز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز برگزار شده است در ۳ محور زنجیره ارزش، فرانچایز و کارآفرینی فعالیت می‌کند.

او یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در این نمایشگاه ۲۵ غرفه ایجاد زنجیره افزوده در زمینه‌های چرم، گیاهان دارویی، فرش دستباف و ... دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.