رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از اجرای طرح غربالگری دیابت، قند و فشار خون در شهرستان‌های تابعه دانشگاه تا پانزدهم دیماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

اجرای طرح غربالگری بیماری دیابت و فشار خون در سمنان

به گزارش قدس آنلاین، کامران قدس از اجرای غربالگری بیماری دیابت و فشار خون در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و بیان کرد: این طرح از بیستم آبان ماه آغاز و تا پانزدهم دیماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح تمام افراد بالای ۱۸ سال در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در مرکز استان و دیگر شهرها تحت پوشش قرار خواهیم داد، افزود: کنترل شرایط سلامت به خصوص قند و فشار خون برای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی محور اصلی این طرح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان همچنین با بیان اینکه در استان سمنان درصد ابتلاء به دیابت بیشتر از میانگین کشوری است لذا ضرورت دارد که این طرح به اجرا در یابد، گفت: ۳۳۰ هزار نفر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان در دایره اجرای غربالگری قرار خواهند گرفت.

قدس درباره راه‌های مراجعه مردم درباره این طرح غربالگری بیان کرد: این طرح در همه مراکز خدمات جامع و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در تمام نقاط تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در حال اجرا است

وی در ادامه افزود: کسانی که سابقه دیابت و یا قند خون و بیماری‌های قلبی و عروقی در خانواده‌هایشان دارند همچنین کسانی که با چاقی و اضافه وزن روبرو هستند بیش از دیگران نسبت به مشارکت در این طرح اهتمام داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خواستار مشارکت مردم در این طرح شد و تاکید کرد: بسیاری از مسئولان استان سمنان از استاندار، معاونان استاندار، مدیران کل و چهره‌های استانی نیز در این پویش حضور یافته‌اند تا مشوقی برای مشارکت مردم در طرح پایش سلامت باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.