گردانهای القسام ضمن اعلام اجرای مرحله سوم تبادل زندانیان با رژیم صهیونیستی، گفت که در این مرحله، هفده اسیر دیگر را آزاد کرده است.

گردان‌های القسام ۱۳ اسیر اسرائیلی و ۴ تبعه خارجی را آزاد کرد

به گزارش قدس آنلاین، گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که در چارچوب آتش‌بس انسانی و در راستای مرحله سوم تبادل اسرا، ۱۳ اسیر اسرائیلی، سه اسیر تایلندی و یک اسیر روسی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

تبادل گروه دوم اسرای صهیونیستی با اسرای فلسطینی در ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته به وقت محلی انجام شد.

شاخه نظامی حماس اعلام کرد: «به عنوان بخشی از آتش‌بس بشردوستانه، ۱۳ زندانی اسرائیلی و ۷ تبعه خارجی را به صلیب سرخ تحویل دادیم».

منابع محلی گزارش دادند که رژیم موقت صهیونیستی به‌تازگی تدارکات آزادی ۳۹ اسیر فلسطینی را آغاز کرده است. آزادی این اسرا پس از حصول توافق آتش‌بس در غزه صورت گرفته است.

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون دو مرحله از تبادل اسرا با کمک نیروهای صلیب سرخ اجرا شده است.

خبرگزاری تشکیلات خودگردان می‌گوید نیروهای اسرائیلی بعد از اعلام آتش‌بس به ۱.۷ میلیون آواره فلسطینی که در زمان جنگ به جنوب غزه پناه برده بودند، نه اجازه رفتن به خانه‌هایشان را می‌دهد و نه اجازه می‌دهد در زیر آوارها به دنبال اعضای مفقودشده خانواده‌هایشان باشند؛ خانه‌هایی که اکثر آن‌ها در جریان جنگ در شمال یا مرکز نوار غزه یا به طور کامل یا به طور جزئی ویران شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.