فرمانده انتظامی البرز گفت: یک زوج که با همدستی سه نفر دیگر در شهرهای شمالی کشور با قرار دادن دستگاه اسکیمر در سوپر مارکت خود واقع در باغستان کرج اقدام به کپی برداری از کارت بانکی ۲هزارو ۵۰۰ نفر از شهروندان کرده بودند، توسط پلیس فتای این استان شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری زوج کلاهبردار اسکیمری و شناسایی۳۶۰ مالباخته در البرز

به گزارش قدس آنلاین،  سردار "حمید هداوند" روز دوشنبه اظهار کرد: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان کرج به پلیس فتا و اعلام موضوعی مبنی بر اینکه به رغم در اختیار داشتن کارت بانکی از حساب بانکی آنها پول برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: پس از احراز صورت گرفتن کلاهبرداری اسکیمری، ماموران با بررسی‌های فنی و پلیسی متوجه شدند که همه مالباختگان در یک بازه زمانی مشخص از یک سوپر مارکت در منطقه باغستان کرج خرید کرده و کارت بانکی آنها در آنجا کپی برداری شده است.
هداوند اضافه کرد: در ادامه ماموران با شناسایی واحد صنفی مورد نظر با هماهنگی مقام قضائی به آنجا اعزام و کلاهبرداران اسکیمری که یک زوج بودند را دستگیر کردند.
وی با اشاره به کشف یک دستگاه اسکیمر از مخفیگاه متهمان، یاداورشد که در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان تاکنون ۲هزارو ۵۰۰ کارت بانکی کاربران را کپی کرده اند.

فرمانده انتظامی البرز سه نفر دیگر از متهمان این پرونده به عنوان عاملان برداشت وجوه کلاهبرداری شده در یکی از شهرهای شمال کشوردستگیر شده و تاکنون ۳۶۰ نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی و ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند حدود ۳۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

اجرای طرح برخورد با ضایعاتی های غیرمجاز در البرز


معاون عملیات فرماندهی انتظامی البرز از اجرای طرح مبارزه با ضایعاتی‌های غیر مجاز در سطح استان خبر داد و گفت: در این طرح از ۱۸۲ مرکز و خودروهای سیار جمع آوری ضایعات بازدید و تعداد قابل توجهی اموال مشکوک به سرقت کشف شد.

سرهنگ "فرهاد چراغی" گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از خرید و فروش اموال سرقتی، طرح بازدید از مراکز ضایعاتی و برخورد با مراکز غیر مجاز در سطح استان به اجرا گذاشته شد.
وی با اشاره به مشارکت کلیه کلانتری‌های سطح استان و همراهی پلیس‌های تخصصی برای اجرای این طرح، افزود: در این راستا از ۱۸۲ مرکز جمع آوری و خودروهای ضایعاتی بازدید به عمل آمد که منجر به توقیف ۲۸ خودرو ضایعاتی و پلمب یک واحد غیر مجاز شد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرز با اشاره به کشف ۳۰ قلم انواع لوازم سرقتی از قبیل: سیم کابل، دینام و ضایعات فلزی در این طرح گفت: در این زمینه هشت نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

پارکینگ و توقفگاه‌های البرز زیر ذره بین پلیس / کشف ۱۶ دستگاه خودروی سرقتی

رییس پلیس آگاهی البرزاز اجرای طرح بازید از پارکینگ و توقفگاه‌های سطح استان خبر داد و گفت: در این طرح از ۵۶ پارکینگ و توقفگاه بازدید و ۱۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

سرهنگ "حکمت الله شجاعی" گفت: در راستای پیشگیری از نگهداری خودروهای مسروقه در پارکینگ‌های عمومی، بازدید از پارکینگ و توقفگاه‌های سطح استان طی ۴۸ ساعت گذشته به اجرا درآمد.
وی افزود: در این طرح که با همکاری دوایر تجسس کلانتری های سطح استان به اجرا درآمد، از ۵۶ پارکینگ و توقفگاه بازدید به عمل آمد.
رییس پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: ماموران در این طرح موفق به کشف ۱۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی شدند.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.